Volvo dostarczy 49 elektrycznych autobusów przegubowych do Jönköping

ProEXR File Description =Attributes= cameraAperture (float): 36 cameraFNumber (float): 8 cameraFarClip (float): 1e+30 cameraFarRange (float): 2e+06 cameraFocalLength (float): 46.8892 cameraFov (float): 36.9192 cameraNearClip (float): 0 cameraNearRange (float): 0 cameraProjection (int): 0 cameraTargetDistance (float): 32042.5 cameraTransform (m44f): [{-0.452337, -0.891347, 0.0298533, -10086.6}, {-0.891847, 0.452084, -0.0151414, 7146.67}, {0, -0.0334736, -0.99944, 1081.82}, {0, 0, 0, 1}] channels (chlist) compression (compression): Zip cryptomatte/c0988de/conversion (string): "uint32_to_float32" cryptomatte/c0988de/hash (string): "MurmurHash3_32" cryptomatte/c0988de/manifest (string): "{"20552322_[1](Fg 760, SHOCK ABSORBER, FWS-RL, BUMP TR 65MM, 20552322_04, LOM G[1])-1":"b9c59589","23269626-1":"6c28fa07","23086450-2-detached":"d0943bcb","22993494_[4](Fg 813, BODY FRAMEWORK, 7900LAH, 22993494_04, LOM G[4])-1":"4f6a716a","23012259_[2](A, Fg 710, FRAMEWORK, HÜBNER 19.5 HD+, 23012259_03, LOM G[2])-1":"595c49c8","23015314-1":"90175154","23521947_[1](A, Fg 8994, FRONT INSULATION, BODYV2, 23521947_01, LOM G[1])-1":"b33e40ce","23086450_[4](A, Fg 812, MANTLE ATTACHMENT, EL. ARTIC, 23086450_02, LOM G[4])-1":"2dd1184a","21939742-1":"1c67d0d3","23527586_[1](Fg 8827, PARTITION WALL, EC, 23527586_01, LOM G[1])-1":"1be4ef3b","23295010_[8](Fg 831, BUTTON, 3RD DOOR, 23295010_01, LOM G[8])-1":"379ab844","23052018_[4](A, Fg 8827, PARTITION WALL, DL222X, 23052018_05, LOM G[4])-1":"6745d8b1","Tires01_hard":"1ce73340","23117059_[6](A, Fg 8994, INSULATING MATERIAL, 7900,VL18.7,RHS,D4,RA, 23117059_02, LOM G[6])-1":"59f8577c","23480293_[6](A, Fg 355, SIDE MARKING LAMP, , 23480293_01, LOM G[6])-003":"01fc7202","23161649_[8](A, Fg 8556, FLOOR, ARTIC, 23161649_03, LOM G[8])-1":"5e308bba","23095447_[1](Fg 841, SIDEWALL SKIN, P9460, 23095447_01, LOM G[1])-002":"f2713464","23048322_[4](A, Fg 811, FLOOR PLATE, ARTIC, 7900LAH, D3-S1350, 23048322_03, LOM G[4])-1":"6fe697db","23020059_[3](A, Fg 813

Operator Vy Buss AB zamówił 49 elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900. Nowe autobusy, które zaczną wozić pasażerów w szwedzkim mieście Jönköping latem przyszłego roku, są częścią inwestycji mającej przeobrazić miejski transport publiczny.  Wszystkie zostaną wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo.

Jönköping w Szwecji rozrasta się i rozwija system transportu publicznego. W przyszłym roku zelektryfikowanych zostanie kilka linii autobusowych – będą one obsługiwane przez firmę Vy Buss AB, która złożyła zamówienie na 49 elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900, mogących pomieścić dużą liczbę pasażerów. Wszystkie pojazdy zostaną w całości wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo, i dostarczone do Jönköping latem przyszłego roku.

„Zwiększając efektywność i dostępność transportu publicznego za pomocą dobrze zaprojektowanych, cichych i bezemisyjnych autobusów o dużej pojemności, Jönköping pokazuje, w jaki sposób uczynić miejski transport publiczny bardziej zrównoważonym. Będzie to istotne szczególnie po pandemii Covid-19, przyczyni się do utrzymania i przyciągnięcia nowych pasażerów. Elektromobilność otwiera ponadto nowe możliwości dla planowania urbanistycznego. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy uczestniczyć w tym procesie, wspierać rozwój Jönköping i innych miast”, mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

„Cieszymy się, że możemy współpracować z Volvo Buses przy realizacji wspólnego programu elektryfikacji transportu miejskiego w Jönköping, w ramach naszej nowej umowy z Jönköpings Länstrafik (JLT). Nowe pojazdy z nawiązką spełniają wymagania zarówno JLT jak i Vy. Cieszymy się też z kontynuacji naszej długiej współpracy z Volvo. Uruchomienie w Jönköping nowego, jeszcze bardziej przyjaznego dla środowiska systemu transportu miejskiego, będzie ekscytujące i da nam dużą satysfakcję”, komentuje Andreas Ehrenborg, Dyrektor Techniczny Vy Buss AB.

Pojazdy, które zostaną dostarczone do  Jönköping – to Volvo 7900 Electric Articulated – elektryczne autobusy przegubowe, mogące przewieźć do 120 pasażerów. Autobusy zostały zaprojektowane w taki sposób, aby połączyć szybki i wydajny przepływ pasażerów z większym komfortem i wygodą. Są one również przygotowane do wdrożenia automatycznej regulacji prędkości na określonych obszarach (tzw. zarządzanie strefą). To ważna funkcjonalność w przypadku autobusów kursujących w pobliżu szkół, szpitali i innych obiektów, gdzie porusza się wielu niechronionych użytkowników dróg.

Volvo Buses i Vy Buss przeprowadziły też analizy tras i obliczenia, które stanowią podstawę do optymalizacji pojemności akumulatorów autobusów.

„Zaoferowaliśmy rozwiązanie systemowe, w którym nasze szerokie kompetencje w zakresie elektromobilności były jednym z kilku czynników, które zadecydowały o zamówieniu ze strony Vy Buss. Istotną rolę odegrały też doskonałe doświadczenia z poprzednich wspólnych projektów oraz obecność w Jönköping naszego dilera”, wyjaśnia Martin Spjern, Dyrektor Sprzedaży Autobusów Elektrycznych w Volvo Buses.

Elektryczny Autobus Przegubowy Volvo 7900

  • Długość: 18,55 lub 18,7 m.
  • Pojemność: do 120 pasażerów.
  • Układ napędowy: podwójne silniki elektryczne, dwubiegowa skrzynia biegów. Maksymalna moc 2×200 kW, maks. moment obrotowy 31 kNm na osi napędzanej.
  • Akumulatory: litowo-jonowe, pojemność magazynowa do 396 kWh.
  • System ładowania: OppCharge, Combo2/CCS.

Więcej informacji:

Volvo Polska

Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych. W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.


Polska fabryka Volvo

Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.

W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. W Polsce zelektryfikowane autobusy Volvo jeżdżą m.in. w Inowrocławiu, Krakowie, Sosnowcu, Białymstoku, Koszalinie, Grudziądzu, Jeleniej Górze, Tarnowskich Górach, Lesznie, Krośnie i Ełku.

Więcej informacji: www.volvobuses.com, www.volvobuses.pl

Facebook: Volvo Polska Autobusy Facebook: Volvo Group