Marka Volkswagen konsekwentnie wdraża strategię Transform 2025+. Główny nacisk położono na dalszy rozwój produkcji opartej na wykorzystaniu modułowych platform konstrukcyjnych, na kontynuację ofensywy nowych modeli oraz na dalszy rozwój pojazdów elektrycznych. W tym celu marka Volkswagen w latach 2018-2022 zainwestuje na całym świecie 22,8 miliarda euro.
Dr Herbert Diess – Prezes Zarządu Marki Volkswagen – stwierdził: „Dzięki uchwalonemu właśnie pakietowi inwestycyjnemu zdecydowanie przyspieszmy największą w naszej historii ofensywę w dziedzinie nowych produktów i technologii. Celem jest zajęcie przez Volkswagena na trwałe pozycji wiodącego producenta w najpopularniejszych segmentach rynku oraz w segmencie samochodów elektrycznych”.
14 miliardów euro Volkswagen przeznaczy na rozwój swojej działalności na terenie Niemiec. Głównym zadaniem jest takie rozbudowanie fabryki w Zwickau, by stała się zakładam produkującym wyłącznie pojazdy elektryczne; w tym celu Volkswagen zainwestuje tam miliard euro. W Zwickau Volkswagen będzie prowadził w pierwszej fazie seryjną produkcję przyszłych aut elektrycznych skonstruowanych na bazie nowej platformy modułowej (MEB). W 2020 roku na rynku pojawi się Volkswagen I.D. – pierwszy z serii elektrycznych samochodów nowej generacji.
MEB to technologia stworzona do produkcji bezemisyjnych pojazdów przyszłości. Dzięki niej Volkswagen będzie mógł zaoferować klientom samochody elektryczne o zasięgu 400-600 km, których akumulatory będzie można ładować w bardzo krótkim czasie, dobrze wyposażone i dostępne w cenie porównywalnych aut osobowych z silnikiem Diesla. MEB jest także istotnym narzędziem umożliwiającym sprostanie ambitnym wyzwaniom w dziedzinie średniej emisji całej gamy aut producenta. Początkowo cele stawiane w tej dziedzinie będzie można osiągnąć w Europie i w Chinach, a potem także w USA. W sumie nowy modułowy zestaw do konstrukcji aut z napędem elektrycznym pozwoli na produkcję samochodów od kompaktowych modeli po 7-miejscowe vany i SUVy. Pod względem technicznym elektryczne pojazdy nowej generacji Volkswagena zostaną wyposażone w innowacyjne urządzenia dostępne dotąd w samochodach klasy premium.
Nowa generacja pojazdów pojawi się prawie jednocześnie w Europie, Chinach i w USA. W 2020 roku, wraz z rozpoczęciem sprzedaży Volkswagena I.D., produkcja wyniesie 100.000 samochodów, w 2025 roku marka planuje produkować co najmniej milion elektrycznych aut.
Produkcja Volkswagenów – Golfa i Passata – zostanie w przyszłości przeniesiona z Zwickau do fabryk w Wolfsburgu i w Emden. Volkswagen zainwestuje w zakład w Wolfsburgu 2,9 miliarda euro, żeby rozpocząć tam między innymi produkcję Golfów nowej generacji. Inwestycje w Emden wyniosą 1,1 miliarda euro – od końca 2018 roku rozpocznie się tam produkcja aut z rodziny Passata.
Zakłady samochodowe w Pamplonie w Hiszpanii, w Palmeli w Portugalii oraz w Bratysławie na Słowacji przygotowują się do podjęcia produkcji innych aut skonstruowanych w oparciu o modułową platformę MQB. W fabrykach w Meksyku, USA, w Ameryce Południowej oraz w Rosji będą powstawać nowe SUV-y dostosowane do potrzeb tamtejszych rynków.
W rozwój niemieckich fabryk komponentów Volkswagen zainwestuje: ponad 750 milionów euro w Brunszwiku, 1,5 miliarda w Kassel i ponad 800 milionów euro w Salzgitter.