Volkswagen: w Polsce lepiej niż w Europie

Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała na świecie od stycznia do końca lipca 3,38 mln pojazdów. To o 3,7% więcej niż rok temu w tym samym czasie (3,26 mln). W lipcu marka odnotowała sprzedaż 466,1 tys. aut (-0,5% do lipca 2012). W Polsce w pierwszych siedmiu miesiącach br. zarejestrowano 15 949 osobowych volkswagenów (+19,54%). Udział w rynku w naszym kraju wzrósł do 9,31%.
– W trudnej sytuacji rynkowej, marka Volkswagen Samochody Osobowe utrzymuje globalną sprzedaż na stałym poziomie. Ponieważ koniunktura pozostanie niepewna także w najbliższych miesiącach, bardzo dokładnie obserwujemy sytuację na światowych rynkach motoryzacyjnych, wyjaśnia Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu Volkswagena i marki Volkswagen Samochody Osobowe.

W Europie klienci odebrali w pierwszych siedmiu miesiącach br. 0,98 mln osobowych VW (-6,8% r/r). W Europie Zachodniej (bez Niemiec), ze względu na utrzymującą się trudną sytuację rynkową, sprzedaż spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 6,8% do 492,4 tys. szt. (rok temu: 528,2 tys.). Na niemieckim rynku sprzedaż spadła o 9,1% i wyniosła 328,4 tys. (rok temu 361,5 tys.). W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedano 154,9 tys. szt. (-1,4%), na rynku rosyjskim 90,6 tys.szt. (-5,2%).

Znaczący wzrost sprzedaży marka zanotowała w Polsce, w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku zarejestrowano 15 949 osobowych volkswagenów (+19,54%). Udział w rynku wzrósł z 7,94% do 9,31%. W pojedynczym miesiącu – lipcu – zarejestrowano w Polsce 2 318 osobowych VW, a to o 21,62% więcej nić przed rokiem.

W regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała w okresie I-VII wzrost o 17% (1,48 mln samochodów). Na największym pojedynczym rynku w Chinach (z Hongkongiem) sprzedanych zostało w tym okresie 1,36 mln pojazdów (+18,9%). W Indiach sprzedaż spadła do 36,9 tys.szt. (-11,1%).
W regionie Ameryki Północnej nabywców znalazło o 3,6% więcej osobowych volkswagenów – sprzedaż wyniosła 359,3 tys.szt. Z tego 242,6 tys. pojazdów (-1,3%) przypadło na USA. W regionie Ameryki Południowej sprzedaż zmniejszyła się o 11,3% do 419,1 tys. pojazdów. Z tego 314,9 tys. aut (-12,8%) odebrali klienci z Brazylii.

źródło: Volkswagen

AUTOR:  WNP.PL (AG)