Volkswagen stawia na Chiny w strategii rozwoju elektromobilności

Jeszcze w tym roku oferta pojazdów z zelektryfikowanymi układami napędowymi VW zostanie zdecydowanie poszerzona. Do 2028 roku ponad połowa z 22 milionów planowanych aut elektrycznych ma być produkowana w Chinach.

Volkswagen poinformował, że aby przyspieszyć ofensywę w dziedzinie modeli elektrycznych i wzmocnić akceptację dla tego rodzaju aut, powstanie nowa spółka joint venture, która zajmie się rozbudową infrastruktury zasilania samochodów elektrycznych. Z kolei w celu prowadzenia przyszłych badań Volkswagen Group China skupi prace rozwojowe marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu pod jednym dachem w ramach nowej struktury ONE R&D.

– Od 2019 roku Volkswagen Group China rozbudowuje swoją flotę elektrycznych samochodów. Pod koniec roku zaoferujemy chińskim klientom bardzo szeroki wybór aż 14 elektrycznych i zelektryfikowanych modeli. Prezentując w przyszłym roku dwa pojazdy, które zostaną skonstruowane na modułowej platformie MEB do produkcji aut elektrycznych oraz inwestując w technologie cyfrowe będziemy kontynuować transformację Volkswagena i wraz z naszymi chińskimi partnerami nadamy mobilności nowe oblicze – powiedział dr Stephen Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China.

W ramach ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych koncern Volkswagen zamierza do 2028 roku produkować w Chinach 11,6 miliona tego rodzaju aut – to więcej niż połowa ich całkowitej planowanej liczby, którą koncern określa na 22 miliony. Przyczynią się do tego trzy spółki: FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN oraz JAC Volkswagen. Gdy w przyszłym roku w zakładach SAIC VOLKSWAGEN w Anting i FAW-Volkswagen w Foshan rozpocznie się produkcja samochodów na platformie MEB, tylko w tych dwóch fabrykach roczna produkcja wyniesie 600.000 elektrycznych pojazdów.

Ponadto JAC i SEAT pracują nad własną platformą do produkcji samochodów elektrycznych.

We wszystkich 33 chińskich zakładach Volkswagena i jego partnerów produkcja ma się odbywać w sposób jeszcze bardziej zgodny z wymaganiami ochrony środowiska. Tylko w zeszłym roku emisja dwutlenku węgla w chińskich fabrykach zmniejszyła się o 13 procent, co oznacza, że do atmosfery nie wyemitowano 390.000 ton CO2 – podkreśla VW w komunikacie.

Rozbudowa infrastruktury zasilania w energię

Powołując nową spółkę Volkswagen zamierza rozbudować infrastrukturę ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych. Dzięki temu użytkownicy takich aut w Chinach będą mogli ładować je zarówno w domu, jak i podczas podróży. W ramach współpracy firm Star Charge, FAW i JAC od końca bieżącego roku w ofercie skierowanej do prywatnych klientów znajdą się wallboxy, powstanie także duża liczba stacji ładowania dostępnych publicznie. Aby kierowca mógł szybko i łatwo znaleźć odpowiednią stację, użytkownik auta oraz sama stacja zostaną cyfrowo połączone. Takie zintegrowane połączenie zaoferuje Mobility Asia, firma należąca do Volkswagen Group China, tworząca cyfrowy ekosystem dla wszelkich zastosowań w dziedzinie mobilności.

Aby wzmocnić efektywność w dziedzinie rozwoju nowych technologii, stworzono wspólną strukturę ONE R&D marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu. Dzięki ich ścisłej współpracy zostanie wykorzystany efekt synergii i zwiększy się efektywność działań – podkreśla koncern w komunikacie.

W celu zaspokojenia bieżących potrzeb klientów, tylko w tym roku marki koncernu wprowadzą na rynek 8 nowych modeli typu SUV. Pięć z nich będzie produkowanych w Chinach.

Źródło: www.evertiq.pl