Budowa nowej fabryki Volkswagena we Wrześni to szansa na gospodarczy rozwój całej Wielkopolski. Dzisiaj przedstawiciele Volkswagen Poznań przedstawili osiągnięcia oraz plany rozwoju Spółki na najbliższe lata. Budowa fabryki we Wrześni to jednak nie jedyna dobra informacja. W ciągu najbliższych kilku lat Spółka planuje także unowocześnić oraz rozbudować zakład w Poznaniu o nową halę spawalni.
W ostatnich dniach Volkswagen Poznań otrzymał prawomocne pozwolenie na budowę nowej fabryki w miejscowości Białężyce koło Wrześni. Obecnie na terenie przyszłej fabryki prowadzone są już pierwsze prace budowlane. – Otrzymane w ostatnich dniach prawomocne pozwolenie na budowę oznacza, że możemy przystępować do kolejnego etapu realizacji projektu Crafter. W chwili obecnej pracujemy nad przygotowaniem placu budowy do dalszych prac budowlanych. Chcemy, aby fabryka była gotowa w trzecim kwartale 2016 roku, mówi Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.
Fabryka Volkswagena w Poznaniu.
Nowa fabryka Volkswagena powstanie na terenie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej, która jest podstrefą Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Invest- Park. Teren budowy obejmie obszar 220 ha. W nowej fabryce od 2016 r. produkowany będzie następca modelu Volkswagen Crafter.
Budowa nowej fabryki to szansa dla pracowników oraz polskich przedsiębiorstw. Jak mówi Jolanta Musielak, Członek Zarządu ds. personalnych zatrudnienie w nowej fabryce znajdzie przynajmniej 3000 osób: – Tak duży zakład potrzebować będzie pracowników i specjalistów z wielu dziedzin. Już dziś prowadzimy pierwsze postępowania rekrutacyjne na wysokospecjalistyczne stanowiska. W najbliższym czasie rozpoczniemy także poszukiwania pracowników administracyjnych oraz bezpośredniej produkcji. Osoby zainteresowane nowymi miejscami pracy mogą uzyskać informacje o ofertach pracy w nowo powstającym zakładzie na stronach internetlowych firmy, dodaje na koniec Musielak.
Przedstawiciele Volkswagena stawiają duży nacisk na współpracę z polskimi dostawcami. Działania niemieckiego koncernu mogą skutkować zwiększeniem zatrudnienia w całej branży. Szacuje się, że jedno miejsce pracy w fabryce motoryzacyjnej generuje dodatkowe 3-4 miejsca pracy u dostawców. – Ponad 20-letnia działalność w Polsce pozwoliła nam poznać potencjał polskich dostawców z branży motoryzacyjnej. Dziś ok. 40 % części bezpośrednio produkcyjnych dostarczanych do poznańskiej fabryki pochodzi od polskich dostawców, dodaje prezes Ocksen. – kolei procentowy udział polskich przedsiębiorstw w wolumenie części pośrednio produkcyjnych jest jeszcze większy i wynosi 80%.
Od ponad 20 lat w Poznaniu funkcjonuje fabryka, w której produkowane są obecnie dwa modele: VW Caddy oraz Transporter T5. W ub. roku w poznańskim zakładzie wyprodukowano 170 900 lekkich samochodów użytkowych.
– Budowa fabryki we Wrześni to nie jedyne wyzwanie przed jakim stoi nasza spółka. W ciągu najbliższych kilku lat musimy przebudować i unowocześnić nasz zakład dostosowując go tym samym do produkcji na bazie koncernowej platformy MQB, mówi Szymon Trzebiatowski, Członek Zarządu ds. finansowych i organizacji. I dalej: – Produkcja na bazie platformy MQB oznacza dla nas konieczność wybudowania nowej hali spawalni oraz wprowadzenie szeregu zmian w procesie technologicznym obecnej fabryki. Dzięki tym modernizacjom uda nam się zabezpieczyć przyszłość fabryki na następne lata.
Aby móc mówić o budowie nowej hali spawalni przedstawiciele spółki od kilku lat prowadzili dialog z mieszkańcami w sprawie zmiany układu komunikacyjnego w pobliżu fabryki.
Wg zapowiedzi spółki, budowa nowej hali spawalni powinna rozpocząć się najpóźniej w 2016 r. Pod koniec ub.roku zatrudnienie w VW Poznań wynosiło 6 800 pracowników.
źródło: VW Poznań
Autor: wnp.pl (AG)