Przedsiębiorca General Motors Poland Sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Opel Antara, wyprodukowane w latach 2007 – 2010 w Korei Południowej, mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
Polski dystrybutor marki Opel poinformował, że w niektórych samochodach marki Opel Antara z uwagi na usterkę w modulatorze hydraulicznym układu ABS, może wystąpić zwiększony skok hamulca podczas manewru hamowania, a w konsekwencji droga hamowania może wydłużyć się.
W Polsce akcją objętych jest 580 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.
Przedsiębiorca zawiadomił autoryzowane serwisy prowadzące sprzedaż na terenie Polski o prowadzonej kampanii naprawczej. Serwisy te powiadomią listami poleconymi właścicieli pojazdów objętych kampanią i zaproszą na wizyty, w celu sprawdzenia pojazdu oraz dokonania bezpłatnego usunięcia ww. usterki, w przypadku jej wykrycia (wymiana modulatora układu ABS oraz płynu hamulcowego).
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela General Motors Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa; tel.: +48 22 606 17 00, faks: +48 22 606 16 68).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji serwisowych ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł. Sankcję tę nakłada Prezes Urzędu.