Wskutek rozwoju sektora motoryzacyjnego, w szczególności w obszarze premium, wyniki grupy Uniwheels w pierwszej połowie 2014 r. osiągnęły poziom znacznie wyższy niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Pozwoliło to na wzmocnienie pozycji firmy jako wiodącego producenta felg aluminiowych. Rekordowe poziomy zostały osiągnięte zarówno w dywizji automotive, dostarczającej felgi dla producentów samochodów, jak też w dystrybucji produktów własnych grupy oraz markowych felg przez globalnych partnerów na rynku wtórnym (dywizja Accessory).
Łącznie sprzedano ponad 3,5 mln felg w pierwszej połowie 2014 r., co oznacza wzrost o ponad 200 tys. (+6,6%) w porównaniu z tym samym okresem ub.roku. Dywizja automotive sprzedała 2,899 mln felg (w ub.roku 2,788 mln), osiągając ok. 4% wzrost sprzedaży. Dywizja accessory zwiększyła swoją sprzedaż do 0,601 mln (w ub.r 0,495 mln), co odpowiada wzrostowi o 21%.
Grupa Uniwheels uzyskała wyższy o 5,3% skonsolidowany dochód (173,4 mln euro). Tzn. wzrost sprzedaży spowodował poprawę zysków netto. Oznacza to wzrost EBITDA o ponad 50%, do poziomu 21,6 mln euro w porównaniu z ub. rokiem (14,4 mln). Grupa zyskała również na korzystniejszym zestawie produktów w porównaniu z pierwszą połową roku 2013, co spowodowało zmniejszenie kosztów materiałów produkcyjnych o 3,1%. Wskaźnik wydatków pracowniczych zmniejszył się o 1,1% dzięki optymalizacji kosztowej i wydajnościowej.
Łącznie 6,8 mln euro zostało zainwestowanych w środki trwałe grupy. Odnosi się to przede wszystkim do obszarów związanych z produkcją, jako rezultat planowanego rozszerzenia jej wielkości oraz optymalizacji procesów, wysokich standardów jakości grupy oraz ciągłego ulepszania procesu produkcyjnego. Współczynnik inwestycyjny, jak również współczynnik nakładów inwestycyjnych na sprzedaż wyniósł 3,9% (w ub.roku 1,2%).
Grupa Uniwheels wraz z jej rozpoznawalnymi markami ATS, RIAL, ALUTEC oraz ANZIO pracuje nad wzmocnieniem i skonsolidowaniem pozycji lidera na rynku niemieckim. Grupa intensyfikuje działania biznesowe na głównych rynkach zagranicznych, w szczególności na rynkach Europy Wschodniej, i oczekuje możliwości przyszłego znaczącego rozwoju w tym segmencie.
– Jako producent mamy silną pozycję w segmencie premium, dzięki czemu możemy czerpać korzyści z nieustającego wysokiego popytu na samochody luksusowe. Jest to szczególnie cenne dla biznesu OEM, gdyż wymaga on coraz więcej różnych rodzajów felg dla swoich wysokiej jakości pojazdów. Z tego powodu pracujemy obecnie na 119 (w ub.roku 101) kontraktach rozwojowych oraz 77 (w ub.roku 52) produkcjach seryjnych dla prawie wszystkich renomowanych producentów samochodów. Oczekujemy dlatego równie wysokiego wykorzystania mocy przerobowych naszych zakładów produkcyjnych w najbliższych miesiącach, mówi Ralf Schmid, szef Uniwheels.
źródło: Uniwheels