Na podstawie statystyk z wyszukiwarki, serwis otoMoto.pl stworzył ranking najpopularniejszych pojazdów używanych na polskim rynku w roku 2014.
Internetowy Samochód Roku to tytuł przyznawany od 3 lat przez największy serwis ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce. Tegoroczną edycję rankingu najbardziej poszukiwanych pojazdów stworzono na podstawie ponad miliarda zapytań i ponad 10 milionów ofert z serwisu otoMoto.pl.
Dane pokazuję, że chcemy jeździć coraz lepszymi autami, rośnie więc średnia cena, którą jesteśmy gotowi za nie zapłacić. Jeszcze trzy lata temu, w zestawieniu za rok 2011 najczęściej przeglądane były samochody nie droższe niż 5 tys. zł. W podsumowaniu za ubiegły rok 2014 prawie jedna trzecia zapytań mieściła się w przedziale cenowym od 15 do 25 tysięcy złotych.
Co oferują nam sprzedawcy?
Połowa samochodów wystawianych jest starsza niż 10 lat, co jest zresztą odzwierciedleniem danych dotyczących importu samochodów używanych. Na naszym rynku niezmiennie królują oferty samochodów sprowadzonych zza granicy. W ciągu ostatniego roku ich udział we wszystkich ogłoszeniach zwiększył się z 70 do 83 procent, a jedna trzecia z nich przyjechała do nas z Niemiec.
Diesel już nie jest popularny!
Nic nie zapowiada, że Diesel wróci do łask. Jeszcze w 2010 roku bił wszelkie rekordy popularności i stanowił aż 70 proc. zapytań z parametrem „rodzaj paliwa”. Od kiedy jego cena przekroczyła 4 zł za litr i poszybowała w górę wybierano go coraz rzadziej i teraz stanowi zaledwie 37 proc. ogółu zapytań. Kiedy jednak przyjrzymy się preferencjom klientów przeglądających oferty sprzedażyGolfa, Passata, Audi A4 lub A6, to wciąż średnio połowa z nich wybiera opcję „olej napędowy”. Popularność aut „na gaz” trzyma się na stabilnym poziomie, w porównaniu z ubiegłym rokiem spadła o kilka procent i teraz „LPG” wybiera 22 proc. poszukujących.