Toyota opóźnia plany dotyczące samochodów elektrycznych w USA

Toyota przesuwa datę rozpoczęcia produkcji pojazdów elektrycznych w USA, ponieważ globalny popyt na samochody zasilane bateryjnie nadal spada. Kilku innych dużych producentów samochodów, w tym Volvo i Ford, ostatnio również ograniczyło swoje plany dotyczące pojazdów elektrycznych.

Japoński gigant branży motoryzacyjnej zamierzał rozpocząć produkcję pod koniec 2025 lub na początku 2026 r. Rzecznik firmy powiedział BBC News, że Toyota spodziewa się rozpocząć swoją działalność w USA w bliżej nieokreślonym czasie w 2026 r.

Japoński producent samochodów stał się najnowszym gigantem w branży, który ograniczył swoje ambicje w zakresie pojazdów elektrycznych. „Nadal koncentrujemy się na naszym globalnym celu [pojazdów elektrycznych na baterie], jakim jest 1,5 mln pojazdów do 2026 r.” — powiedział rzecznik Toyoty Scott Vazin, którego słowa przytacza BBC. Dodał, że w ciągu najbliższych dwóch lat planuje wprowadzić „od 5 do 7 pojazdów elektrycznych na baterie na rynek amerykański”.

Na początku tego roku firma ogłosiła, że zainwestuje 1,3 mld dol w swoją fabrykę w Kentucky w ramach planów budowy tam trzyrzędowego, elektrycznego pojazdu sportowo-użytkowego (SUV). Firma ogłosiła również plany budowy kolejnego modelu elektrycznego w fabryce w Indianie.

Toyota opóźnia plany dotyczące samochodów elektrycznych w USA

Aby wesprzeć te cele, Toyota zwiększa produkcję akumulatorów litowo-jonowych w fabryce w Karolinie Północnej, która ma zostać uruchomiona w przyszłym roku. Ogłoszenie Toyoty pojawiło się w momencie, gdy światowy przemysł motoryzacyjny nadal zmaga się ze słabnącym popytem na pojazdy elektryczne na niektórych głównych rynkach.

W środę kwartalne dane Tesli nie spełniły oczekiwań Wall Street, narażając wiodącego producenta pojazdów elektrycznych na ryzyko pierwszego w historii spadku rocznych dostaw.

W zeszłym miesiącu Volvo zrezygnowało z celu produkcji wyłącznie w pełni elektrycznych samochodów do 2030 r., twierdząc, że teraz spodziewa się sprzedawać niektóre pojazdy hybrydowe do tego czasu. Firma obwiniała zmieniające się warunki rynkowe za swoją decyzję o rezygnacji z celu, który ogłosiła zaledwie trzy lata temu.

Zobacz także: Samochody elektryczne w Polsce jeżdżą na prąd z węgla? Dane mówią wprost

W sierpniu Ford ogłosił, że zmienia swoją strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych, rezygnując z planów dużego, trzyrzędowego, w pełni elektrycznego SUV—a i odkładając wprowadzenie na rynek kolejnego elektrycznego pickupa. Dyrektor finansowy John Lawler powiedział, że firma dostosowuje swoje plany w odpowiedzi na „kompresję cen i marż”.

Źródło: businessinsider.com.pl