Jesteśmy przyzwyczajeni, że standardowy samochód ma nie więcej niż pięć miejsc. Jednak jest wiele sytuacji, gdy kolejne siedzenia są na wagę złota. Może to być pojawienie się kolejnego potomka lub częste wyjazdy z paczką znajomych. Jakie są najtańsze modele siedmiomiejscowe? A co w tej kategorii wybierają Polacy?
1) Dacia Lodgy 1.6 82 KM – 42 900 zł
2) Chevrolet Orlando 1.8 141 KM – 52 990 zł
3) Fiat Doblo 1.4 95 KM – 55 990 zł
4) Ford C – Max 1.6 105 KM – 59 500 zł
5) Peugeot Partner Teepee 1.6 98 KM – 59 600 zł
Wszystkie konfiguracje występują z silnikami benzynowymi. Model Dacii jest zdecydowanie najtańszą opcją na przewiezienie większej liczby osób. Za całkowicie „gołą” wersję z dodatkowymi fotelami zapłacimy zaledwie 42 900 zł. Następny w zestawieniu Chevrolet Orlando kosztuje 52 990 zł. Ten niedrogi, 7-miejscowy samochód już za dwa lata, wraz z całą marką, zniknie z polskiego rynku. Ostatnie miejsce na podium tego rankingu przypadło Fiatowi Doblo.
Czy Polacy w tym roku decydowali się właśnie na te najtańsze modele? Czy może decydując się na większy pojazd, wybierają droższe odmiany? Poniżej ranking siedmiomiejscowych samochodów zarejestrowanych w 2014 roku:
1) Dacia Lodgy – 192 szt.
2) Mitsubishi Outlander – 188 szt.
3) Toyota Verso – 134 szt.
4) Fiat Freemont – 111 szt.
Opel Zafira – 111 szt.
6) Citroen C4 Picasso – 110 szt.
7) Chevrolet Orlando – 89 szt.
8) Chevrolet Captiva – 84 szt.
9) Peugeot 5008 – 73 szt.
10) Ford Galaxy – 53 szt.
Widać, że niska cena Dacii Lodgy przyciąga rodaków szukających dużego pojazdu. Na drugim miejscu coś z przeciwnego bieguna – Mitsubishi Outlander, którego ceny w wersji 7-miejscowej zaczynają się od 110 900 zł. Trzecie miejsce zajmuje stonowana Toyota Verso, duży minivan oparty na płycie podłogowej Avensisa. Czwarte miejsce ex aqueo zajmuje duży SUV Fiata – Freemont oraz starszy model Opla Zafiry.
Podane ceny zawierają rabaty podane przez producentów w dniu 24 marca br. Nie uwzględniając rabatów pierwsza trójka pozostaje taka sama.