Japoński koncern postanowił też ogłosić bankructwo swojego motoryzacyjnego biznesu w USA, który ma 346 mln dol. długu.
Suzuki tłumaczy, że wycofuje się ze sprzedaży aut w USA, bo jest tam nikłe zainteresowanie małymi autami, w jakich specjalizuje się ten japoński koncern. Dodatkowo z powodu umocnienia kursu jena wobec dolara po trzęsieniu ziemi w Japonii w marcu zeszłego roku, spadła rentowność importu aut z Japonii do Stanów Zjednoczonych.
W zeszłym roku Suzuki sprzedało w USA 26 tys. samochodów, kilkadziesiąt razy mniej niż giganty japońskiej motoryzacji: Toyota, Honda czy Nissan.
Suzuki zapowiedziało, że nadal będzie sprzedawać w USA swoje motocykle, pojazdy terenowe oraz silniki do motorówek, bo w przypadku tych towarów „perspektywy zysku są dobre”.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, qub, AFP