Trwają przygotowania do Supertestu Ekonomii 2015. Według informacji podanej przez organizatorów, do rywalizacji zgłoszono jak na razie pięć modeli samochodów.
Tak pierwszy Rajd Polski opisali autorzy książki „Rajdowe kroniki 1921-2014. Rajd Polski”. Na trasę z Warszawy do Białowieży i z powrotem 23 czerwca 1921 roku wyruszyło sześciu śmiałków. Po dwóch dniach na mecie zameldował się: zwycięzca Tadeusz Heyne jadący Dodgem, Lucjan Myciński (Steyr), Włodzimierz Zagórski (Hudson) oraz Wacław Słupski (Oldsmobile).
Po 94 latach śladami uczestników tamtego historycznego wydarzenia pojadą zawodnicy biorący udział w XII Superteście Ekonomii, którzy podobną trasę pokonają w ciągu kilku godzin – tym razem po drogach wojewódzkich oraz krajowych. Start i meta w Warszawie 30 maja.
Do rywalizacji podczas tegorocznego Supertestu zgłoszono jak na razie pięć samochodów: dwa modele grupy Fiat Chrysler Automobiles, dwie Skody oraz Nissana Pulsara 1.5 dCi. Organizatorzy czekają na potwierdzenie kilku wcześniejszych deklaracji, choć w dotychczasowej historii imprezy już raz jechało w niej tylko 5 aut. Podjęto też starania o pojawienie się na starcie samochodu z czasów pierwszych rajdów.
Celem Supertestu Ekonomii jest prezentacja możliwości ekonomicznej jazdy nowoczesnymi samochodami, a także promocja takiego stylu jazdy, którym od niedawna muszą wykazać się kandydaci na kierowców. A poza wszystkim, ceny paliw od czasu znacznych obniżek jesienią ubiegłego roku teraz nieubłaganie pełzną w górę. Analitycy rynkowi zapowiadają, że za litr benzyny czy oleju napędowego już wkrótce znów zapłacimy przy dystrybutorze powyżej 5 złotych.