Superbrands dla marek związanych z motoryzacją

Bosch, BP, Goodyear, Michelin, Orlen, Pirelli i Shell zdobyły w tym roku tytuły Superbrands 2013 w kategorii „motoryzacja”. O prestiżowy certyfikat w sumie walczyły w tym roku 1 863 marki w 30 kategoriach. O sukcesie decydowały: rozpoznawalność wśród konsumentów oraz uznanie w oczach ekspertów.
Projekt Superbrands działa w Polsce od 2005 r. Na świecie ta niezależna organizacja obecna jest w 80 krajach. Superbrands cieszą się coraz większym zainteresowaniem firm z uwagi na swój prestiż oraz standard oceny. Celem projektu jest wyróżnienie najsilniejszych marek na polskim rynku.

Siódma edycja Superbrands to wyjątkowo zaostrzone kryteria selekcji najsilniejszych wizerunkowo marek konsumenckich w Polsce. W tym roku to konsumenci mieli decydujący wpływ na wyniki końcowe.

Na liście ocenianych, znalazły się 1 863 marki w 30 kategoriach, które następnie przeszły dwuetapowy Proces Certyfikacji, składający się z:
– badania konsumenckiego on-line (GfK) przeprowadzonego we wrześniu na próbie 15 000 respondentów,
– oceny eksperckiej prezentowanych marek przez przedstawicieli Rady Marek Certyfikat Superbrands 2013, uprawniający do używania tytułu Superbrand 2013 uzyskało 318 marek, co stanowi 17% z początkowej puli przedstawionej do oceny.

Marki, które zdobyły prawo do posługiwania się Superbrands 2013, odznaczają się następującymi cechami:
– silna obecność na polskim rynku (wysoka znajomość marki);
– oferują produkty i usługi wysokiej jakości (polecane przez konsumentów);
– siła wizerunkowa (w ocenie Rady Marek).

Aby otrzymać certyfikat Superbrands marka musiała otrzymać łączną ocenę (internautów oraz ekspertów) powyżej średniej dla danej kategorii. W ten sposób certyfikowane zostały tylko te, które cechowały się wysoką rozpoznawalnością i dobrym wizerunkiem w oczach klientów, jak i wśród specjalistów.
AUTOR:  SUPERBRANDS, WNP.PL (AG)