Flotę komunikacji miejskiej w Polkowicach zasilą kolejne elektrobusy Yutong. Tym razem będą to trzy egzemplarze modelu E7S, najnowszej generacji najmniejszego z gamy zeroemisyjnych autobusów miejskich marki Yutong.
Wybrany przez Polkowice Yutong E7S to najnowszy model tej marki, który właśnie debiutuje na polskim rynku. 7-metrowy elektrobus łączy kompaktowe wymiary i zwrotność z funkcjonalnością, dysponuje 13 miejscami siedzącymi oraz przestrzenią dla osób niepełnosprawnych. Na jednym ładowaniu osiąga nawet 200 kilometrów, a dzięki systemowi rekuperacji energia jest odzyskiwana podczas hamowania. Wyposażenie obejmuje także klimatyzację, elektryczne ogrzewanie oraz monitoring.
Polkowice rozwijają tabor komunikacji miejskiej o kolejne zeroemisyjne autobusy dzięki dofinansowaniu z programu „Zielony Transport Publiczny”, prowadzonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łączna wartość projektu wyniosła nieco ponad 5,5 mln zł, a dofinansowanie z NFOŚiGW – niemal 3,3 mln zł. Łączna długość linii obsługiwanych przez polkowicki ZKM wynosi obecnie 283 km.
Yutong Bus to największy globalny dostawca autobusów i autokarów, posiadający ponad 10-procentowy udział w światowym rynku. Dzięki zaawansowanym technologiom oraz zakładom badawczo-rozwojowym i produkcyjnym o powierzchni 4 mln m2, firma jest w stanie dostarczać autobusy elektryczne, hybrydowe, wodorowe i zasilane paliwem tradycyjnym do kolejnych miast na wszystkich kontynentach, w tym również w Europie. W czterech zakładach dziennie powstaje nawet kilkaset autobusów, co w skali roku zapewnia znaczący wolumen produkcji liczony w dziesiątkach tysięcy.
Oficjalnym przedstawicielem Yutong Bus jest spółka Busnex Poland, która podczas 4-letniej obecności na rynku zakontraktowała i dostarczyła już niemal 140 autobusów elektrycznych dla 22 samorządów z 8 województw. Firma zapewnia również kompleksowe wsparcie techniczne i serwisowe oraz bazę wiedzy na temat eksploatacji „elektryków”. We współpracy z Grupą DBK zostały otwarte trzy punkty serwisowe – w Krakowie, Olsztynie oraz Białymstoku, a w Ostrołęce powstał magazyn części zamiennych.
Źródło: SAMAR