Rynek aut osobowych wczoraj i dziś

Minęło prawie 25 lat nowego tysiąclecia, a w branży motoryzacyjnej dokonały się epokowe zmiany, które mają istotny wpływ na wydatki na nowe auta. IBRM Samar wskazuje na najbardziej spektakularne z nich, zauważalne na polskim rynku samochodowym. Warto przypomnieć, że w 2000 roku Nokia rozpoczęła sprzedaż swojego bestsellerowego modelu telefonu komórkowego 3310, a referencyjna stopa procentowa w Polsce osiągnęła poziom 19%, co dzisiaj wydaje się absurdalne. W tym samym roku fabryka w Bielsku zakończyła produkcję Polskiego Fiata 126p, a w salonach samochodowych zadebiutowała Skoda Fabia, która stała się później wieloletnim liderem wszelkich rankingów popularności. Jednak dzisiaj, po 24 latach intensywnego rozwoju, potencjalni nabywcy muszą wydać znacznie więcej na nowe auto niż wówczas.

 

Źródło: samar.pl