Rozpoczęcie produkcji nowego BMW serii 7

Kilka dni temu w zakładach BMW Group w Dingolfing rozpoczęła się produkcja nowego BMW serii 7 Limuzyna. Blisko trzy i pół roku po wprowadzeniu na rynek szóstej generacji najwyższy model marki BMW został gruntownie odświeżony i zyskał jeszcze mocniejszą prezencję.

„BMW serii 7 definiuje naszą tożsamość w tych zakładach od ponad 40 lat. Jesteśmy dumni z tego, że nowe BMW serii 7 Limuzyna, najwyższy model BMW, produkowane jest w Dingolfing. Naszym celem jako głównego miejsca produkcji samochodów klasy luksusowej jest to, aby przy pomocy naszej doświadczonej i kompetentnej załogi produkować samochody spełniające najwyższe kryteria jakości,” mówi Ilka Horstmeier, dyrektor zakładów BMW Group w Dingolfing.

Szczególnym wyzwaniem rozpoczęcia produkcji był tzw. „cyfrowy start”, co oznacza, uruchomienie produkcji nowego modelu z dnia na dzień z pełną wydajnością dzienną. Aby zapewnić spełnienie wysokich standardów jakości już od pierwszego egzemplarza, przed rozpoczęciem produkcji bardziej złożone komponenty zostały poddane wirtualnym testom na dokładność dopasowania.

Od momentu rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji tego modelu w 1977 r. w Dingolfing powstało ponad 1,9 miliona samochodów BMW serii 7. Od samego początku globalny rynek miał kluczowe znaczenie dla sukcesu tej luksusowej limuzyny. BMW serii 7 jest z bez wątpienia najczęściej eksportowanym modelem z zakładów w Dingolfing. W ubiegłym roku ponad 90 procent wszystkich wyprodukowanych pojazdów trafiło za granicę. Szczególne ważnym rynkiem zbytu dla tego modelu są Chiny: w 2018 r. 44% wyprodukowanych egzemplarzy trafiło do klientów w Chinach.

Nowe akcenty stylistyczne w wyglądzie zewnętrznym

Zmodyfikowany pas przedni i tylny nadają nowemu BMW serii 7 niepowtarzalny, wyrazisty wygląd. Z przodu duże „nerki” bardzo skutecznie kontrastują z wąskimi reflektorami. Dzięki temu BMW serii 7 jest jednoznacznie rozpoznawalne jako model nowego segmentu samochodów luksusowych BMW i odpowiada językowi stylistycznemu BMW serii 8 i BMW X7.

Również stylistyka tyłu niesie świeże akcenty: płaskie, trójwymiarowe lampy tylne wykonane są całkowicie w technologii diodowej. Pod chromowaną listwą pomiędzy lampami tylnymi znajduje się wąski, sześciomilimetrowy pasek świetlny stanowiący dyskretny akcent przy włączonych światłach dziennych i tworzący charakterystyczny efekt w ciemności. Oprócz tego daje też specjalne oświetlenie przy zamykaniu i otwieraniu zamka centralnego.

BMW serii 7 będzie nadal oferowane w dwóch wariantach nadwozia, w tym w wersji przedłużonej z większym o 14 cm rozstawem osi. Wersję oferującą jeszcze więcej miejsca z tyłu wybiera 80 procent nabywców tego modelu.

Wewnątrz nowego BMW serii 7 Limuzyna oferowana jest teraz tapicerka z rozszerzonym stebnowaniem na konsoli środkowej i podłokietnikach w drzwiach. W ofercie są też nowe listwy ozdobne z drewna szlachetnego. Lepsze wygłuszenie tylnych nadkoli zmniejsza odgłosy toczenia wewnątrz samochodu. Jeszcze wyższy komfort akustyczny zapewniają szyby boczne z grubszego szkła.

Nowe BMW serii 7 po raz pierwszy jako sześciocylindrowa hybryda plug-in

Po raz pierwszy w ofercie BMW Group dostępna będzie hybryda plug-in z silnikiem sześciocylindrowym. BMW 745e/745Le (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3 – 2,1 l/100 km / 2,3 – 2,2 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,6 – 15,1 kWh/100 km / 15,7 – 15,6 kWh/100 km; emisja CO2 z paliwa: 2 – 48 g/km* / 53 – 50 g/km) napędzać będzie sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 286 KM i silnik elektryczny o mocy 113 KM dające moc systemową 394 KM. Nowe BMW serii 7 to pierwszy pojazd BMW Group z akumulatorem czwartej generacji. Najnowsza technologia ogniw akumulatorowych zapewnia luksusowej limuzynie zasięg na napędzie elektrycznym do 58 km bez lokalnej emisji spalin i niemal bez hałasu. Akumulator montowany w BMW 745e/745Le produkowany jest w oddalonym od Dingolfing o kilka kilometrów centrum kompetencyjnym produkcji napędów elektrycznych (producent podzespołów 02.20).

Stamtąd Dingolfing zaopatruje zakłady BMW Group na całym świecie w akumulatory i silniki elektryczne do produkcji pojazdów elektrycznych.

Cyfryzacja wspiera proces produkcyjny BMW serii 7

Proces produkcji najwyższego modelu z Dingolfing jest wspierany przez szereg innowacyjnych rozwiązań. W przypadku montażu rzadziej zamawianego wyposażenia, takiego jak na przykład tylna konsola środkowa, wibracja w smartwatchu powiadamia pracowników na odpowiednim odcinku linii montażowej o „nietypowym” egzemplarzu i wskazuje na dodatkowe czynności.

A przy przyuczaniu nowych pracowników stosowane są okulary projekcyjne. Podczas nauki nowych czynności w polu widzenia pracownika wyświetlane są wirtualne wskazówki. Umożliwia to szybką i skuteczną naukę w zakresie montażu złożonych komponentów, takich jak na przykład lampy tylne. Takie rozwiązania z zakresu rozszerzonej rzeczywistości są stosowane w ośrodkach szkoleniowych i stale doskonalone w ścisłej współpracy pomiędzy planowaniem produkcji i IT.

Cyfryzacja wykorzystywana jest również w zaopatrzeniu linii montażowej w komponenty. Od niedawna na dłuższych trasach pomiędzy magazynem a halą montażową stosowane są autonomiczne transportery najnowszej generacji. Możliwości takich bezobsługowych składów transportowych wykraczają poza automatyzację wcześniejszych rozwiązań. Nowe i bardziej inteligentne rozwiązania logistyczne umożliwią dynamiczne nawigację zgodnie z priorytetami dostaw przy aktywnym unikaniu przeszkód.

Zakłady BMW Group w Dingolfing

Zakłady w Dingolfing są jednym z 30 zakładów produkcyjnych BMW Group na całym świecie. W fabryce 02.40 każdego dnia z taśmy zjeżdża około 1500 samochodów BMW serii 3, 4, 5, 6, 7 i 8. Całkowita produkcja w roku 2017 wyniosła prawie 330 tys. pojazdów. Obecnie w zakładach BMW Group w Dingolfing pracuje w sumie ok. 18 tys. osób i 800 praktykantów.

Oprócz głównej produkcji samochodów zakłady BMW Group w Dingolfing produkują również komponenty samochodowe, takie jak elementy tłoczone, fotele, a także komponenty układu jezdnego i napędowego. Ze względu na kompetencje w zakresie produkcji elementów układu jezdnego z aluminium oraz wieloletnie doświadczenie w produkcji napędów alternatywnych zakłady BMW Group w Dingolfing dostarczają również kluczowych komponentów do modeli BMW i – takich jak akumulatory wysokonapięciowe, przekładnie elektryczne i elementy napędu – do zakładów w Lipsku. Ponadto w Dingolfing produkowane są zarówno akumulatory wysokonapięciowe, jak i silniki elektryczne do modeli hybrydowych plug-in BMW Group.

Tu powstaje też karoseria do wszystkich modeli Rolls-Royce. Tzw. Centrum Dynamiki, duży magazyn i plac przeładunkowy, zapewnia dostawy części i wyposażenia do sieci dealerskiej BMW i MINI na całym świecie.

Źródło: www.mototarget.pl