Prezes Mitsubishi Motors Europe: każdy model Mitsubishi w przyszłości będzie miał swoją wersję z napędem elektrycznym

Bernard Loire udzielił swojego pierwszego ogólnoeuropejskiego wywiadu dla Automotive News Europe – poniżej przedstawiamy jego kluczowe fragmenty.

„Bernard Lorie, długoletni dyrektor w Nissanie, firmie działającej w sojuszu motoryzacyjnym z Mitsubishi, odszedł z Nissana jako dyrektor zarządzający regionem Europy Zachodniej. Teraz dołącza do znacznie mniejszego producenta samochodów, notującego okres wzrostu sprzedaży dzięki hybrydowemu modelowi Outlander. W rozmowie z Nickiem Gibbsem z Automotive News Europe opowiedział, jak zamierza wykorzystać sukces tego samochodu.”

O roli Mitsubishi Motors Europe:

„…możemy być o wiele bliżej klientów, lepiej rozumieć ich potrzeby i dostosowywać do nich nasze programy marketingowe, niż gdybyśmy to robili wyłącznie za pośrednictwem centrali w Japonii.”

O rynkach europejskich:

„…To oczywiste, że jeśli zdecydowaliśmy się zainwestować w Europie, nie możemy na tym stracić finansowo, zatem konieczne jest zwiększenie wolumenu sprzedaży. Nasza działalność jest bardzo od tego zależna, ale ma ona opierać się na połączeniu wysokich wyników sprzedaży i zróżnicowanej oferty”.

O utrzymującym się sukcesie Mitsubishi Outlandera PHEV w Europie:

„Myślę, że będzie on jeszcze większy. W ubiegłym roku sprzedaliśmy prawie 25 000 egzemplarzy, w tym roku możemy osiągnąć wynik na poziomie co najmniej 35 000 do 40 000 egzemplarzy. W ciągu ostatnich czterech miesięcy (od listopada 2018 r. do lutego 2019 r.) był to nasz najlepiej sprzedający się model.”

O zaletach Outlandera PHEV:

„Naszymi bezpośrednimi konkurentami są modele hybrydowe typu plug-in, głównie z segmentu premium, ale widzimy nowego klienta – takiego, który poszukuje SUV-a i przesiada się z samochodu z silnikiem Diesla od razu na hybrydę typu plug-in, z pominięciem wersji z silnikiem benzynowym”.

„Niski wskaźnik emisji CO 2 od 46 g/km daje pewność, że można poruszać się rodzinnym SUV-em w dowolnym miejscu w Europie – w górach, na autostradzie i w centrach miast (w przeciwieństwie do samochodów z silnikami Diesla, których wjazd do centr wielu europejskich miast jest zakazany). „To rzeczywiście pojazd, który wjedzie wszędzie.”

Na temat elektryfikacji modeli Mitsubishi Motors:

„Jesteśmy zainteresowani technologią hybrydową typu plug-in na dłuższą metę. Chcę powiedzieć, że każdy model Mitsubishi w przyszłości będzie miał swoją wersję z napędem elektrycznym.

„Napęd całkowicie elektryczny jest dobry dla małych samochodów i niewielkich SUV-ów. Napęd hybrydowy typu plug-in idealnie sprawdza się w przypadku większych modeli SUV.”

„Nasz kolejny model typu PHEV zadebiutuje w przyszłym roku. Będzie nieco mniejszy niż Outlander.”

Na temat silników Diesla:

„W ubiegłym roku udział samochodów z silnikami wysokoprężnymi w naszej ofercie był mniejszy o 20 procent, a w tym roku spadnie jeszcze bardziej. Wolimy skoncentrować się na elektryfikacji układów napędowych.”

Na temat Sojuszu:

„…W warunkach stricte komercyjnych jesteśmy konkurentami dla Renault i Nissana. Moje obszary działania są skoncentrowane na wszystkim, co jest widoczne dla konsumenta, ponieważ my w Mitsubishi Motors jesteśmy całkowicie niezależni.”

Na temat przyszłości:

„…Staram się tchnąć europejskiego ducha w Mitsubishi. Przypomina mi to rok 2000, kiedy dołączyłem do Nissana. Wtedy Nissan Europe miał naprawdę dużo do powiedzenia. Teraz jest podobnie. To ekscytujące.”

Źródło: www.mototarget.pl