Jak informuje organizacja DEKRA, w jej niemieckim ośrodku badawczym w Neumunster przeprowadzono już w tym roku pierwsze testy, które stanowią symulację zderzenia czołowego dwóch samochodów, ale tylko 1/4 przedniej części karoserii.
Takie badania w zakresie bezpieczeństwa organizują już u siebie specjaliści z amerykańskiej organizacji IIHS. Przypomnijmy, że w roku ubiegłym wyniki omawianych testów wywołały w branży motoryzacyjnej duże poruszenie z powodu słabych wyników niektórych renomowanych producentów motoryzacji.
Specjaliści DEKRY zdają sobie sprawę, że testy zderzeniowe typu Small Overlap będą odgrywały w pracach konstrukcyjnych samochodów coraz większą rolę tym bardziej, jeśli bierze się pod uwagę sprzedaż danego modelu na rynku USA. Podczas omawianego typu kolizji, kiedy pojazd uderza czołowo tylko niewielką częścią przodu karoserii, niektóre standardowe elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa biernego nie zaczynają działać.
Dla porównania, w badaniach organizacji Euro NCAP przód testowanego samochodu uderza w przeszkodę na szerokość 40% przodu pojazdu.
DEKRA otrzymała już pierwsze zlecenia na przeprowadzenie testów zderzeniowych typu Small Overlap.
Autor: Rafał Żaglewski
Źródła, DEKRA
IBRM Samar