Grupa Renault wraz z markami Valeo i Valeo Siemens eAutomotive do 2027 roku wdrożą do produkcji nowy elektryczny silnik o większej sprawności energetycznej, którego budowa nie wymagać ma zastosowania metali ziem rzadkich. Moc? Aż 272 KM.
Grupa Renault, Valeo i Valeo Siemens eAutomotive nawiązały współpracę w zakresie opracowania i uruchomienia we francuskich zakładach w Cléon w Normandii produkcji elektrycznego silnika samochodowego nowej generacji. Inżynierowie Renault zajmą się stworzeniem wirnika jednostki zbudowanej w technologii EESM (ang. Electrically Excited Synchronous Motor), czyli elektrycznie wzbudzanego silnika synchronicznego. Konstrukcja ta ma wyróżniać się większą sprawnością energetyczną a materiały użyte w procesie technologicznym nie wymagają zastosowania metali ziem rzadkich. Z kolei znane z produkcji części samochodowych marki Valeo oraz jej zależna spółka Valeo Siemens eAutomotive opracują i będą produkować stojan z wykorzystaniem własnej technologii budowy miedzianych uzwojeń poprzez zwiększenie gęstości uzwojenia. W efekcie inżynierowie Valeo mają w planach uzyskać większą moc z identycznego stojana bez konieczności zwiększania poboru prądu. Francuski zakład Renault w Cléon ma rozpocząć wielkoseryjną produkcję elektrycznego silnika nowej generacji już w 2027 roku. Już wiadomo, ze nowa jednostka napędowa ma mieć moc 200 kW, co po przeliczeniu daje 272 KM. Źródło: motoryzacja.interia.pl