Mercedes-Benz sprzedał we wrześniu br. 162 746 aut, o 13,8 proc. więcej niż przed rokiem. Pod kątem sprzedaży to najlepszy wrzesień w historii marki.
Mercedes może też pochwalić się dobrymi wynikami w dłuższym okresie czasu – od początku roku nabywców znalazło niemal 1,2 mln egzemplarzy, o 12,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 r. Na ten sukces złożyła się też sprzedaż w Polsce – od stycznia na naszym rynku sprzedano 5 460 samochodów (wzrost o 19,1 proc.), a w samym tylko wrześniu – 650 (wzrost o 28,7 proc.). Taka ilość sprzedanych aut stawia Mercedesa na pierwszym miejscu wśród marek premium.
– W żadnym innym miesiącu nie sprzedaliśmy tylu samochodów, co we wrześniu. Równocześnie mamy za sobą najlepszy kwartał w historii firmy. Motorami naszego wzrostu są modele kompaktowe oraz Klasa S. Wraz z dostępną od września limuzyną S 500 Plug-In Hybrid oferujemy klientom nowoczesną koncepcję napędu hybrydowego połączoną z innowacjami ikomfortem Klasy S. Do 2017 r. wprowadzimy na rynek 9 kolejnych modeli Plug-In Hybrid – powiedział Ola Kallenius z Mercedes-Benz.
Dużą popularnością cieszyły się modele Klasy A, B, CLA i GLA (łącznie 335 190 sztuk), Klasa E (260 997), Klasa S (75 391) oraz SUV-y (ponad 250 000). Klienci zakupili też 66 870 Smartów.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl