Andrzej Żelazny, menedżer branży motoryzacyjnej z ponad 20-letnim doświadczeniem, został dyrektorem marki Porsche w Polsce. Tymczasem niemiecki producent sportowych aut notuje kolejne wzrosty sprzedaży – w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy roku wydano globalnie blisko 120 tys. samochodów.
Andrzej Żelazny jest absolwentem Politechniki Warszawskiej. Pracuje w branży od ponad 20 lat. W tym czasie nadzorował działania serwisowe, sprzedażowe i marketingowe marek wolumenowych oraz segmentu premium – nie tylko na rynku polskim, ale również w Niemczech oraz w krajach Europy Północnej
Andrzej Żelazny obejmuje funkcję dyrektora Porsche Polska w kluczowym dla niemieckiej marki momencie. Jej oferta została wzmocniona niedawno przez modele Macan, 918 Spyder oraz Panamera i Cayenne po modernizacji. Od stycznia do sierpnia br. producent sprzedał na całym świecie blisko 120 tys. aut, o ponad 12% więcej niż przed rokiem. W samym sierpniu do nabywców trafiło 15 tys. samochodów, co oznacza przeszło 30% wzrost. Również w Polsce firma Porsche notuje rekordowy popyt – w pierwszym półroczu br. wydano 408 pojazdów tej marki, o 78% więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Niebawem w gamie Porsche pojawią się kolejne nowości – w tym Cayenne S E-Hybrid, pierwszy hybrydowy SUV premium z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka. Jego średnie zużycie paliwa ma wynosić 3,4 l/100 km. Tym samym niemiecki producent będzie miał w ofercie trzy hybrydowe modele typu plug-in: sportowy 918 Spyder, limuzynę Panamera i właśnie SUV’a Cayenne.
źródło: Porsche
AUTOR: WNP.PL (AG)