W 2012 r. BMW sprzedało 1 mln 845 tys. aut, umacniając się na pozycji lidera w sprzedaży luksusowych aut na świecie wobec konkurencji ze strony Daimlera i Audi.
Sprzedaż BMW w zeszłym roku była o 10,3 proc. większa niż w 2011 r., kiedy koncern z Bawarii ustanowił poprzedni rekord sprzedaży. W tym roku BMW zamierza kolejny raz poprawić swoje wyniki, jak w czwartek zapowiedział szef sprzedaży niemieckiego koncernu Ian Robertson.
W ten sposób kolejny rok z rzędu BMW zostało liderem w sprzedaży luksusowych aut na świecie, wyprzedzając swoich rodzimych rywali – koncerny Daimler (producent mercedesów) oraz Audi.
Te sukcesy BMW zawdzięcza rosnącej popularności swoich samochód w Azji i Ameryce. W zeszłym roku BMW sprzedało w Azji o 31,6 proc. aut więcej niż w 2011 r., przy tym sprzedaż w Chinach wzrosła o 40,4 proc., licząc rok do roku.
W Ameryce Północnej i Południowej BMW zwiększyło zaś sprzedaż o 11,9 proc. w stosunku do 2011 r. Skromniejsze wyniki koncern zanotował w pogrążonej w kryzysie Europie, gdzie w zeszłym roku sprzedaż aut BMW wzrosła o 0,8 proc.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz