Ponad 6 300 młodych osób w Niemczech, które znajdują się dopiero na początku swojej kariery zawodowej, wzięło udział w kolejnej edycji badania, którego celem było wskazanie najbardziej atrakcyjnego zdaniem ankietowanych pracodawcy.
Najwięcej wskazań jako potencjalnie najbardziej atrakcyjny pracodawca otrzymała w całym badaniu firma BMW Group, w której chciałoby pracować aż 11,5% ankietowanych. Rok wcześniej koncern z Monachium był na miejscu drugim, plasując się za Google.
Na miejscu drugim w tegorocznym badaniu znalazła się natomiast firma Audi AG, którą wskazało prawie 10% ankietowanych. To wyraźny awans z pozycji szóstej, zajmowanej przez spółkę z Ingolstadt rok wcześniej.
Sondaż przeprowadzono w okresie między majem a czerwcem bieżącego roku przez Instytut Trendence z Berlina. Wzięły w nim udział młode osoby z zatrudnieniem, które mają maksymalnie 8-letnie doświadczenie w pracy. Co ciekawe, ponad 1/3 pytanych przyznaje, że w ciągu najbliższych dwóch lat zamierza zmienić swojego aktualnego pracodawcę.
Oto cała pierwsza dziesiątka najbardziej atrakcyjnych pracodawców na podstawie tegorocznego badania Trendence (w nawiasie procent wskazań oraz miejsce zajmowane w rankingu 2011):
1. BMW Group (11,5%; 2)
2. Audi AG (9,9%; 6)
3. Google (9,2%; 1)
4. Siemens (7,6%; 3)
5. Bosch Gruppe (7,4%; 8)
6. Porsche AG (6,5%; 12)
7. Auswartiges Amt (5,5%; 7)
8. Max-Planck-Gesellschaft (5,4%; 3)
9. Daimler/Mercedes-Benz (5,3%; 22)
10. BCG The Boston Consulting Group (5%; 9)
10. McKinsey & Company (5%; 5)
IBRM Samar, Autor Rafał Żaglewski