W listopadzie br. Grupa PSA ma przedstawić pełny plan restrukturyzacji dla marki Opel. –„Kluczowym elementem ma być poprawa jakości obsługi oraz sprzedaży na rzecz klientów indywidualnych”, powiedział podczas odbywających się właśnie targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie nad Menem, CEO francuskiego koncernu Carlos Tavares.
Tavares wyraził także pewne obawy co do opracowania właściwej strategii dla marki Vauxhall, czyli Oplem operującym pod tym szyldem na rynku Wielkiej Brytanii. Jak powiedział szef koncernu PSA najwięcej niewiadomych co do podjęcia kroków restrukturyzacyjnych jest sytuacja gospodarcza związana z Brexitem. Niezależnie od sytuacji panującej na Wyspach, włodarze francuskiej marki bardzo intensywnie zastanawiają się nad przeniesieniem produkcji elementów dla pojazdów elektrycznych z powrotem na rodzimy rynek.
– „Mamy kilka przemyśleń w związku z tym tematem. Z pewnością część produkcji podzespołów dla pojazdów elektrycznych powróci do matecznika we Francji. Jednak na pewno nie elementy związane z chemiczną stroną konstruowania baterii” – powiedział podczas konferencji na targach IAA we Frankfurcie nad Menem, Patrice Lucas, szef ds. planowania strategii w koncernie PSA.
PSA spodziewa się, że finalizacja transakcji przejęcia marki Opel, przy wsparciu banku BNP Paribas zakończy się pod koniec tego roku. Łączna kwota dofinansowania banku opiewa na 900 milionów euro (1,1 mld USD), zaś pełna suma wykupu marek Opel/Vauxhall od General Motors stanowi 2,2 mld euro.