Przeboje rynku aut używanych 2014

Według zestawienia firmy Motoraporter, polscy klienci rozważający zakup auta używanego interesującą się głównie autami takich marek jak BMW, Ford oraz Audi.

Motoraporter to ogólnopolska sieć ekspertów motoryzacyjnych, którzy zapewniają usługi zarówno wyszukania, jak i przeprowadzenia inspekcji samochodów używanych na terenie całego kraju. Na podstawie przeprowadzonych na miejscu oględzin zbierane są dane, które później można wykorzystać do analizy preferencji motoryzacyjnych Polaków.

W rankingu marek, którymi najbardziej interesują się potencjalni nabywcy aut używanych, według statystyk Motoraportera prym wiedzie aktualnie trzech graczy – BMW, Ford oraz Audi. W obrębie marki spod znaku szachownicy najwięcej zapytań klientów dotyczy takich modeli jak Seria 5 oraz Seria 3.

Z kolei w przypadku marki Ford najwięcej klientów rozważa zakup Mondeo, które stanowi aż 45% wszystkich zleceń kierowanych do specjalistów Motoraportera. Drugim pod względem popularności modelem spod znaku błękitnego owalu jest natomiast Focus, z udziałem wynoszącym około 25%.

Sporo zapytań od klientów z rynku używek dotyczy marki Audi. W jej obrębie widoczne jest zainteresowanie zwłaszcza takimi modelami jak A4 oraz A6 – z udziałem wynoszącym odpowiednio 34 oraz 28%.

Popularna Mazda6
Mazda – jako marka – plasuje się w omawianym rankingu Motoraportera nieco za BMW, Ford oraz Audi. Jeśli już jednak klient rozważa zakup używanego auta koncernu z Japonii, to wówczas najczęściej jego uwaga koncentruje się na egzemplarzach Mazdy6, która w obrębie marki ma udział aż 50%. Natomiast kompaktowa „trójka” uzyskała wynik nieco poniżej 30%.

W przypadku dwóch siostrzanych marek z Grupy Volkswagena – czyli Skody oraz hiszpańskiego Seata – duże zainteresowanie wśród kupujących wzbudzają takie modele jak przede wszystkim Octavia oraz Leon (po 42%). Przy okazji wspomnijmy też o samej marce Volkswagen, dla której najwięcej zapytań od klientów dotyczy Passata (41%).

Jak Jeep, to najlepiej Grand Cherokee
Jeep to na polskim rynku używek marka niszowa – według danych Motoraportera w roku ubiegłym przypadło na nią zaledwie 1% wszystkich przeprowadzonych na zlecenie klientów oględzin. Co ciekawe jednak, zdecydowanym liderem w gamie modelowej producenta z USA jest terenowy Grand Cherokee z udziałem wynoszącym aż 85%.

Z opracowania Motoraportera podsumowującego rok 2014 wynika ponadto, że najwięcej klientów w Polsce wybiera na rynku aut używanych samochody w wersji kombi (31%) oraz hatchback (25%). Co ciekawe – w porównaniu ze statystykami za rok 2013 spadł natomiast znacznie poziom zainteresowania pojazdami typu SUV (z około 35% do 14%).

W rankingu dla najczęściej wybieranych roczników badanych pojazdów zdecydowanie najwięcej jest samochodów z lat 2006-2010 (53%). Natomiast pod względem preferowanej przez klientów pojemności silnika aż 70% stanowią jednostki w kategorii od 1000 do maksymalnie 2000 cm3.

IBRM Samar