Według zestawienia firmy Motoraporter, polscy klienci rozważający zakup auta używanego interesującą się głównie autami takich marek jak BMW, Ford oraz Audi.
W rankingu marek, którymi najbardziej interesują się potencjalni nabywcy aut używanych, według statystyk Motoraportera prym wiedzie aktualnie trzech graczy – BMW, Ford oraz Audi. W obrębie marki spod znaku szachownicy najwięcej zapytań klientów dotyczy takich modeli jak Seria 5 oraz Seria 3.
Z kolei w przypadku marki Ford najwięcej klientów rozważa zakup Mondeo, które stanowi aż 45% wszystkich zleceń kierowanych do specjalistów Motoraportera. Drugim pod względem popularności modelem spod znaku błękitnego owalu jest natomiast Focus, z udziałem wynoszącym około 25%.
Sporo zapytań od klientów z rynku używek dotyczy marki Audi. W jej obrębie widoczne jest zainteresowanie zwłaszcza takimi modelami jak A4 oraz A6 – z udziałem wynoszącym odpowiednio 34 oraz 28%.
Popularna Mazda6
Mazda – jako marka – plasuje się w omawianym rankingu Motoraportera nieco za BMW, Ford oraz Audi. Jeśli już jednak klient rozważa zakup używanego auta koncernu z Japonii, to wówczas najczęściej jego uwaga koncentruje się na egzemplarzach Mazdy6, która w obrębie marki ma udział aż 50%. Natomiast kompaktowa „trójka” uzyskała wynik nieco poniżej 30%.
W przypadku dwóch siostrzanych marek z Grupy Volkswagena – czyli Skody oraz hiszpańskiego Seata – duże zainteresowanie wśród kupujących wzbudzają takie modele jak przede wszystkim Octavia oraz Leon (po 42%). Przy okazji wspomnijmy też o samej marce Volkswagen, dla której najwięcej zapytań od klientów dotyczy Passata (41%).
Jak Jeep, to najlepiej Grand Cherokee
Jeep to na polskim rynku używek marka niszowa – według danych Motoraportera w roku ubiegłym przypadło na nią zaledwie 1% wszystkich przeprowadzonych na zlecenie klientów oględzin. Co ciekawe jednak, zdecydowanym liderem w gamie modelowej producenta z USA jest terenowy Grand Cherokee z udziałem wynoszącym aż 85%.
Z opracowania Motoraportera podsumowującego rok 2014 wynika ponadto, że najwięcej klientów w Polsce wybiera na rynku aut używanych samochody w wersji kombi (31%) oraz hatchback (25%). Co ciekawe – w porównaniu ze statystykami za rok 2013 spadł natomiast znacznie poziom zainteresowania pojazdami typu SUV (z około 35% do 14%).
W rankingu dla najczęściej wybieranych roczników badanych pojazdów zdecydowanie najwięcej jest samochodów z lat 2006-2010 (53%). Natomiast pod względem preferowanej przez klientów pojemności silnika aż 70% stanowią jednostki w kategorii od 1000 do maksymalnie 2000 cm3.