Prezes BMW: Europa musi anulować zakaz silników benzynowych, aby zmniejszyć zależność od Chin

Europa musi anulować swój plan zakazu wjazdu nowych samochodów emitujących paliwa kopalne od 2035 r., aby zmniejszyć zależność od chińskiego łańcucha dostaw akumulatorów i wykorzystać swoje mocne strony technologiczne, BMW – powiedział we wtorek dyrektor generalny.

Oliver Zipse, który od dawna naciskał na organy regulacyjne, aby zezwoliły na różne technologie – w tym paliwa alternatywne, takie jak e-paliwa lub biopaliwa i samochody napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi – powiedział, że nastroje w Europie „zmierzają w kierunku pesymizmu”, a region potrzebuje nowych ram regulacyjnych, aby pozostać konkurencyjnym.

„Korekta celu 100% BEV na 2035 r. w ramach kompleksowego pakietu redukcji CO2 pozwoliłaby również europejskim producentom OEM na mniejszą zależność od Chin w zakresie akumulatorów” – powiedział Zipse na Salonie Samochodowym w Paryżu, dodając: „Aby utrzymać udany kurs, niezbędna jest ściśle niezależna od technologii ścieżka w ramach polityki”.

W marcu 2023 r. kraje UE zatwierdziły przełomową ustawę, która wymagałaby, aby wszystkie nowe samochody miały zerową emisję CO2 od 2035 r., skutecznie zakazując pojazdów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi oraz o 55% niższą emisję CO2 od 2030 r. w porównaniu z poziomami z 2021 r.

Producenci samochodów, w tym BMW, VW i Renault, a także włoski rząd wezwali do poluzowania lub opóźnienia celów w zakresie emisji CO2, obawiając się wpływu wysokich kar z powodu niższej niż oczekiwano sprzedaży pojazdów elektrycznych.
 
Mimo to rodzinny kraj Zipse, Niemcy, odrzuciły wczesny przegląd celów, biorąc pod uwagę potrzebę jasności dla przemysłu i pilną potrzebę przeciwdziałania zmianom klimatycznym.
Również w Paryżu szef francuskiego stowarzyszenia motoryzacyjnego PFA powstrzymał się od wezwania do zniesienia zakazu do 2035 r., ale powiedział, że konieczne jest szybkie „powrót do stołu”, aby omówić przegląd celów, obecnie zaplanowany na 2026 r.
 

Źródło: www.reuters.com