Eksperymenty Porsche z dostępem do pojazdów na żądanie wygenerowały dwa kolejne programy pilotażowe. Cel: znajdź sposoby, aby skłonić ludzi do kupna Porsche.
Importer uruchomił krótkoterminowy program wynajmu, Porsche Drive, który oferuje kilka modeli na okres od kilku godzin do nawet tygodnia.
Drugi krótkoterminowy program, Porsche Host, to opracowany przez firmę Porsche Digital z dostawcą usług turystycznych – Turo.
W ubiegłym roku Porsche wprowadziło program wynajmu pojazdów w USA – Porsche Passport zaczyna się od 2 000 $ miesięcznie i oferuje nieograniczoną liczbę wymian pojazdów, nieograniczony przebieg i dostęp na żądanie do różnych modeli Porsche.
„Chcemy zaoferować dreszczyk emocji związany z jazdą Porsche” – powiedział Klaus Zellmer, dyrektor generalny Porsche Cars Północnej Ameryki.
Dzięki programowi wynajmu, który rozpoczął się w tym tygodniu w Atlancie, Porsche dostarczy pojazd klientowi w ciągu dwóch godzin od rezerwacji. Porsche Drive oferuje godzinowe (minimum cztery godziny), codzienne i tygodniowe czynsze za bieżące modele samochodów ze wszystkich linii modelowych Porsche. Tydzień zabawy z Porsche 911 zapewni Ci zwrot w wysokości 2 909 $ (przed opodatkowaniem i opłatami).
Porsche Host, peer-to-peer pilotujący program z samochodem z Turo, wystartuje w Los Angeles i San Francisco już 8 października.
Turo, Airbnb ma na swoim rynku ponad 4,700 Porsche do wynajęcia. Turo opiekował się początkową grupą około 20 właścicieli Porsche, badał ich na podstawie lokalizacji i wyników obsługi klienta.
„To okazja, aby zabrać nasze najlepsze modele i uczynić z klientó Porsche ewangelistów”, powiedział rzecznik Turo Steve Webb.