Dziesiąty rok z rzędu amerykańscy nabywcy nowych aut uznali Porsche za najlepszą markę w badaniu satysfakcji J.D. Power & Associates Automotive Performance, Execution & Layout (APEAL). Zaledwie miesiąc temu niemiecki producent zwyciężył w rankingu jakości J.D. Power Initial Quality Study.
W tegorocznym badaniu J.D. Power APEAL Porsche 911 zostało uznane za najlepszy model w segmencie „średniej wielkości aut sportowych”, Boxster i Cayman przodują w kategorii „kompaktowych aut samochodów”, a Cayenne po raz czwarty z rzędu triumfuje wśród „średniej wielkości SUV-ów premium”. Co więcej, Panamera awansowała o trzy pozycje i zajmuje teraz trzecią lokatę w kategorii „dużych samochodów premium”.
Badanie J.D. Power APEAL określa stopień zadowolenia nabywców nowych samochodów w dziesięciu segmentach. W tym roku wzięło w nim udział ponad 86 tys. właścicieli nowych aut, którzy ocenili 239 modeli aut zarejestrowanych w okresie od listopada 2013 do lutego 2014 roku. Pod uwagę brali 77 różnych kryteriów – w tym osiągi, design, komfort i funkcjonalność. Porsche zdobyło imponujący wynik 882 na 1000 punktów (średnia dla klasy premium: 840).
Zaledwie miesiąc temu niemiecki producent zdobył pierwsze miejsce w innym rankingu J.D. Power – Initial Quality Study, dotyczącym problemów napotkanych przez nabywców nowych aut w ciągu pierwszych 90 dni ich użytkowania. Użytkownicy oceniali swoje pojazdy między innymi pod kątem łatwości eksploatacji. W przypadku Porsche zgłoszono średnio 74 uwagi na 100 samochodów (średnia: 116). Sportowa marka zwyciężyła w rankingu IQS drugi rok z rzędu.
Motofakty.pl, Autor: (ip)