Rada Nadzorcza zdecydowała o powołaniu Piotra Regulskiego na prezesa ElectroMobility Poland, spółki odpowiedzialnej za projekt budowy polskiego samochodu elektrycznego Izera.
W kwietniu br. Rada Nadzorcza ElectroMobility Poland, spółki odpowiedzialnej za projekt budowy polskiego samochodu elektrycznego Izera, odwołała ze stanowiska jej prezesa Piotra Zarembę. Na funkcję pełniącego obowiązki prezesa zarządu został powołany Paweł Poneta, członek RN spółki. 19 maja, decyzją tegoż organu, Paweł Poneta przestał pełnić funkcję szefa EMP. Dzień później rada powołała na prezesa EMP Piotra Regulskiego. Paweł Poneta nadal jest jednak w składzie Rady Nadzorczej EMP, a w zarządzie spółki, na stanowisku członka zarządu ds. finansowych, pozostał Sławomir Bekier.
Piotr Regulski nie ma doświadczenia w branży motoryzacyjnej, natomiast – jak podkreśla spółka w komunikacie – jest specjalistą w zakresie zarządzania strategicznego. Współpracował z firmami z branży usługowej, produkcyjnej i nowych technologii w kraju i za granicą. Do 2017 r. związany był z Grupą Impel, największą w Polsce grupą specjalizującą się „w obsłudze procesów biznesowych i pomocniczych” (sprzątanie, ochrona czy serwis techniczny budynków). Od 2019 r. był członkiem zarządu Ruch S.A., a w latach 2020-2021 pełnił funkcję prezesa zarządu tej firmy. W latach 2021-2022 zasiadał w zarządzie Energa Logistyka.
Warto przypomnieć, że niedawno władze Jaworzna wydały pozwolenie na budowę fabryki Izery, informując jednocześnie, że nie ma już żadnych przeszkód formalnych, aby spółka ElectroMobility Poland (EMP) rozpoczęła proces inwestycyjny. Przeszkodą główną pozostaje jednak brak kierunkowych decyzji właścicielskich. Nad ich podjęciem głowi się obecnie, nadzorujące spółkę EMP, Ministerstwo Aktywów Państwowych. W grę wchodzi m.in. decyzja o dalszej realizacji inwestycji, zmianie jej charakteru, wstrzymanie projektu lub jego zakończenie.
Opracowanie: Paweł Janas
Źródło: SAMAR