Strategia elektryfikacji Volkswagen Group China szybko zyskuje nowy wymiar na największym na świecie rynku e-mobilności. Pierwsza fabryka Grupy Volkswagen, zaprojektowana wyłącznie na potrzeby produkcji aut na platformie MEB, zaczyna powstawać w Anting. Modelem, który jako pierwszy w 2020 roku zostanie wyprodukowany w fabryce SAIC VOLKSWAGEN będzie elektryczny SUV Volkswagena.
• Nowa fabryka SAIC VOLKSWAGEN w Anting w Szanghaju pierwsze akumulatory oraz samochody, skonstruowane w oparciu o modułową platformę zaprojektowaną wyłącznie dla aut z napędem elektrycznym (MEB), wyprodukuje w 2020 roku
• Pierwszym modelem, który zostanie wyprodukowany będzie elektryczny SUV marki Volkswagen
• Dr. Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen Group, powiedział: „Pierwsza fabryka zaprojektowana wyłącznie do produkcji samochodów w oparciu o MEB otwiera nowy rozdział dla chińskiego przemysłu motoryzacyjnego i dla naszego partnera joint venture – SAIC VOLKSWAGEN. Tym samym wzmacniamy naszą obecność na szybko rozwijającym się chińskim rynku e-mobilności”
• Nowa fabryka odpowiada wizji Volkswagen Group w zakresie produkcji pod hasłem „Industry 4.0”, która zapewnia wyższy stopień automatyzacji oraz większe – wydajność i zdolność produkcyjną
Wraz z fabryką FAW-Volkswagen w Foshan, którą uruchomiono latem tego roku, fabryka SAIC VOLKSWAGEN zacznie produkować e-samochody na platformie MEB jako druga na świecie, po zakładach w Zwickau w Niemczech.
„Dzięki platformie MEB z łatwością będziemy w stanie produkować na dużą skalę najnowocześniejsze pojazdy elektryczne dla naszych chińskich klientów. Grupa Volkswagen, jej marki i chińscy partnerzy joint venture konsekwentnie dążą do osiągnięcia zrównoważonej mobilności i napędzają transformację przemysłu motoryzacyjnego nie tylko w Chinach, ale na całym świecie. W ten sposób podkreślamy znaczenie chińskiego rynku dla Grupy Volkswagen” – powiedział Diess, Prezes Zarządu koncernu Volkswagen.
Nowa fabryka SAIC VOLKSWAGEN z siedzibą w Anting w Szanghaju będzie funkcjonować zgodnie z koncepcją Industry 4.0, która zwiększa stopień automatyzacji i wydajność produkcji. Obiekt będzie wyposażony w ponad 1.400 robotów, pracujących zgodnie ze standardami Industry 4.0, a także w szereg nowoczesnych technologii, w tym AI (sztuczna inteligencja), AR (rozszerzona rzeczywistość) i VR (wirtualna rzeczywistość), zapewniając inteligentny i cyfrowo sterowany proces produkcji. Zakład o powierzchni 610.000 metrów kwadratowych, zbudowany na potrzeby produkcji pojazdów elektrycznych nowej generacji (NEV), ma wiele różnych działów – między innymi tłocznię, zakład montażu akumulatorów i magazyn wysokiego składowania. Podczas produkcji zostanie wykorzystanych aż 27 procesów przyjaznych środowisku, ze szczególnym uwzględnieniem oszczędzania wody i energii oraz zminimalizowania emisji dwutlenku węgla.
Zakład zostanie oddany do użytku do 2020 roku i będzie produkował do 300.000 samochodów rocznie. Będą w nim powstawać wyłącznie różne modele samochodów elektrycznych produkowanych SAIC VOLKSWAGEN, w tym średnie i duże SUV-y, oraz akumulatory. Jako pierwszy z taśmy zacznie zjeżdżać elektryczny SUV marki Volkswagen. Fabryka będzie wspierać rozwój e-mobilności Grupy Volkswagen w Chinach.
Samochody produkowane w zakładach w Anting będą bazować na platformie MEB, która została opracowana wyłącznie na potrzeby masowej produkcji aut elektrycznych. Dzięki nowej platformie samochody będą miały bardziej dynamiczną sylwetkę, będą oferowały więcej miejsca w kabinie oraz akumulatory o znacznie większej pojemności. Nowa generacja samochodów elektrycznych będzie oferowała również nowe, zintegrowane usługi cyfrowe i w przyszłości będzie mogła być przystosowana do jazdy autonomicznej.
Zgodnie ze strategią „Roadmap E” Grupa Volkswagen kontynuuje ofensywę w dziedzinie aut elektrycznych. Do 2025 roku na całym świecie pojawi się 50 elektrycznych modeli. Jeden na cztery sprzedane nowe samochody będzie zasilany wyłącznie energią elektryczną.
Chiny, wiodący rynek w dziedzinie samochodów elektrycznych, odgrywają główną rolę w osiągniąciu ambitnych założeń strategii „Roadmap E”. Otwarcie fabryki FAW-Volkswagen wFoshan w czerwcu tego roku było kolejnym kamieniem milowym dla rozwoju elektromobilności w Chinach. Dzięki rozbudowie zakładu roczna zdolność produkcyjna w Foshan podwoiła się z 300.000 do 600.000 samochodów. Obok nowych SUV-ów Volkswagena i Audi, ofertę pozostałych modeli produkowanych na platformie MQB poszerzą odmiany hybrydowe. Ponadto, do 2020 r. w zakładach w Foshan zostanie uruchomiona produkcja akumulatorów dla aut skonstruowanych na platformie MEB. Pod koniec maja rozpoczęła się produkcja modeli Volkswagena w fabryce FAW-Volkswagen w Qingdao. Ten nowoczesny zakład produkcyjny pozwala wytwarzać, na jednej linii jednocześnie, modele z silnikami spalinowymi oraz samochody elektryczne. W zakładach FAW-Volkswagen będą powstawać także akumulatory dla hybrydowych modeli produkowanych na platformie MQB.
Źródło: www.mototarget.pl