Produkcja SEAT-a Tarraco rusza w Wolfsburgu

Pierwszy raz od ponad 20 lat fabryka Volkswagena w Wolfsburgu wyprodukuje samochód pod znakiem innej marki: nowego SEAT-a Tarraco. Hiszpański SUV, zaprojektowany i rozwijany w Barcelonie, wykorzystuje potencjał platformy MQB. W fabryce w Wolfsburgu SEAT Tarraco opuści linię produkcyjną razem z Tiguanem oraz Touranem.

Pierwszy raz od ponad 20 lat fabryka Volkswagena w Wolfsburgu wyprodukuje samochód pod znakiem innej marki: nowego SEAT-a Tarraco. Hiszpański SUV, zaprojektowany i rozwijany w Barcelonie, wykorzystuje potencjał platformy MQB. W fabryce w Wolfsburgu SEAT Tarraco opuści linię produkcyjną razem z Tiguanem oraz Touranem.

Produkowanie więcej niż jednej marki w fabryce w Wolfsburgu to kolejny krok na drodze do zwiększenia jej wydajności. Pojawienie się w tym miejscu SEAT-a Tarraco jest częścią wspólnej inicjatywy marek Grupy Volkswagen, tzw. “Pact for the Future”, zawartej przez firmę oraz Radę Pracowników pod koniec 2016 roku. Porozumienie zakłada zwiększenie rentowności marki Volkswagen w przyszłości i wyznaczenie jej stabilnego kierunku rozwoju.

– SEAT Tarraco został w 100% zaprojektowany w Hiszpanii. Dzięki kooperacji z zaangażowanym zespołem w fabryce w Wolfsburgu pojazd został odpowiednio przygotowany do produkcji – i to w rekordowym tempie. To dodatkowo wzmacnia więzi pomiędzy SEAT-em a Volkswagenem – mówi dr Matthias Rabe, Wiceprezes marki SEAT ds. badań i rozwoju. – Współpraca marek z Grupy Volkswagen prowadzi do efektu synergii. SUV pozwala nam na wkroczenie w nowy segment rynku, zwiększenie wolumenu sprzedaży, wzmocnienie wizerunku marki oraz wygenerowanie satysfakcjonującej marży – dodaje dr Christian Vollmer, Wiceprezes marki SEAT ds. produkcji i logistyki.

Od SEAT-a Arosy do Audi 100

To już piąty przypadek, w którym główna fabryka Volkswagena w Wolfsburgu wyprodukowała inny model niż ze swojego portfolio. SEAT Arosa opuścił linię produkcyjną jeszcze w latach 1996-98. Dodatkowo, od 1974 roku do 1978 roku, zakład produkował Audi 50, od 1994 roku do 1998 roku Audi 80, a oraz od 1993 roku do 1997 roku Audi 100. Audi 50 był mocno zbliżony do modelu Polo, montowanego w Wolfsburgu od 1975 roku obecnie jest on produkowany w fabryce w Pamplonie, w Hiszpanii. Audi 50 oraz Polo były pierwszymi małymi niemieckimi pojazdami z silnikiem przeciwobrotowym oraz napędem na przednie koła.

– Współpraca z wiodącą siecią produkcyjną w ramach Grupy jest jednym z kluczowych czynników zwiększania wydajności. SEAT Tarraco stanowi doskonały przykład pokazujący, jak w przyszłości fabryki znajdujące się w portfolio Grupy Volkswagen będą w stanie produkować samochody dla innych brandów – podsumowuje dr Andreas Tostmann, Członek Zarządu Volkswagen ds. produkcji.

Flagowy SEAT Tarraco uzupełni rodzinę SUV-ów SEAT-a, do której należą Ateca oraz Arona.

Źródło: www.mototarget.pl