Modele Audi A4, Ford C-Max oraz BMW Z4 są zwycięzcami najnowszej edycji raportu DEKRA 2013. Samochód marki Audi drugi raz z rzędu okazał się bezkonkurencyjny w kategorii „najlepszy we wszystkich klasach”.
Wśród wszystkich modeli objętych raportem niezawodności DEKRA 2013 najlepszy wynik jednostkowy uzyskały eq aequo dwa samochody (Ford C-Max oraz BMW Z4), którym przyznano współczynnik 97,7 (kategoria eksploatacyjna do 50 000 km). Na miejscu trzecim niemieckiego rankingu znalazł się natomiast Mercedes Klasy E (97,4).
Oto lista najwyżej ocenionych w rankingu DEKRA 2013 modeli w poszczególnych segmentach rynku:
– Audi A1 (AUTA MAŁE; współczynnik 97,1)
– Ford Focus (AUTA KOMPAKTOWE; współczynnik 97,3)
– BMW Serii 3 (AUTA KLASY ŚREDNIEJ; współczynnik 97,1)
– Mercedes Klasy E (AUTA KLASY WYŻSZEJ; współczynnik 97,4)
– BMW Z4 (AUTA SPORTOWE; współczynnik 97,7)
– BMW X1 (AUTA TERENOWE/SUV; współczynnik 96,2)
– Ford C-Max (AUTA TYPU VAN; współczynnik 97,7)
– Volkswagen Crafter (AUTA DOSTAWCZE; współczynnik 77,6)
DEKRA przygotowuje swój coroczny raport awaryjności samochodów używanych przeprowadzając dokładne oceny samochodów w podziale na łącznie osiem różnych klas pojazdów i trzy grupy przebiegu (do 50 000 km, między 50 000 a 100 000 km, a także między 100 000 do 150 000 km).
Ważnym elementem rankingu DEKRA jest wprowadzona stosunkowo niedawno kategoria nazwana „Najlepszy ze wszystkich klas”, w której występują najbardziej niezawodne samochody sklasyfikowane na podstawie uśrednionych statystyk ze wszystkich trzech kategoriach eksploatacyjnych. Zaszczytne wyróżnienie przypadło ponownie w udziale Audi A4.
Oto pierwsza trójka zestawienia „Najlepszy ze wszystkich klas” w raporcie DEKRA 2013:
1. Audi A4 (nota 87,4%)
2. Mercedes Klasy C (nota 86,7%)
3. Volvo S80/V70 (86,3%)
DEKRA uwzględnia wyłącznie typowe wady występujące w samochodach używanych takie jak korozja układu wydechowego lub luz zawieszenia kół, na podstawie których można dokonać dokładnej oceny wytrzymałości pojazdów.
Wady związane głównie z niedostateczną konserwacją takie jak normalne zużycie opon lub piór wycieraczek w eksploatacji nie są brane pod uwagę.
Źródła, DEKRA
IBRM Samar, Autor Rafał Żaglewski