Podczas środowego pokazu przedpremierowego Opel zaprezentował w Warszawie najnowszy model samochodu Astra, który pod koniec września br. wejdzie do masowej produkcji w fabryce w Gliwicach. Pojazd będzie wyposażony w tzw. osobistego opiekuna kierowcy OnStar.
„To jest samochód, który nie tylko oferuje innowacje właściwie klasie wyższej, nie tylko znakomitą jakość, piękno, stylizację, ale to jest samochód, który ma być autem popularnym – sprzedawanym w dużej ilości. Liczymy, że będzie zajmował absolutnie czołowe miejsca w rankingach w swoim segmencie” – mówił na pokazie przedpremierowym dyrektor generalny General Motors Polska Wojciech Mieczkowski.
Podczas projektowania nowej Astry inżynierowie postawili przed sobą trzy priorytety – podkreślił Mieczkowski.
„Po pierwsze efektywność, po drugie łączność, po trzecie stylizacja. () Samochód został stworzony praktycznie od podstaw, to jest zupełnie nowy projekt. Całościowa koncepcja, której celem było uzyskanie większej przestronności we wnętrzu samochodu, przy bardziej kompaktowej bryle i zmniejszeniu masy” – tłumaczył dyrektor generalny General Motors Polska. Dodał, że po raz pierwszy w nowej Astrze wprowadzono system OnStar – system osobistego opiekuna kierowcy.
System Opel OnStar zadebiutował w sierpniu w samochodach osobowych marki Opel sprzedawanych w 13 krajach – w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii. To rozwiązanie zapewnia, dzięki połączeniu z internetem, bezpieczeństwo i ochronę kierowcy i pasażerów, a w sytuacjach kryzysowych np. automatycznie wzywa pomoc na miejsce wypadku. W module systemu OnStar znajduje się niezależna karta SIM, dlatego też do korzystania z usług realizowanych przez internet nie jest potrzebny smartfon. Podstawą działania systemu jest kontakt abonenta z osobami pracującymi w centrum OnStar w Wielkiej Brytanii; usługa jest dostępna w języku polskim.
Wraz z nową Astrą debiutują także dwie wersje systemu multimedialnego IntelliLink nowej generacji. Ułatwia on korzystanie ze smartfonów i aplikacji wymagających połączenia z internetem w samochodzie. Jest on także kompatybilny z urządzeniami pracującymi pod kontrolą systemów operacyjnych Android 5.0 Lollipop i Apple iOS-8, lub nowszymi.
„W nowych systemach multimedialnych będą miały miejsce dwie funkcje: Android Auto i Apple CarPlay, które będą umożliwiały praktycznie nieograniczony dostęp do zasobów telefonu; kierowcy czy też pasażera. Jedną z takich najważniejszych funkcji będzie możliwość zrzucenia obrazu nawigacji z telefonu do systemu samochodu. W związku z tym przestaje być potrzebna fabryczna nawigacja w samochodzie. Te systemy będą dawały dostęp do różnych aplikacji czy systemu multimedialnego” – tłumaczyła PAP kierownik ds. produktu (Opel Astra) General Motors Polska Alicja Olendzka.
Poszczególnymi funkcjami multimedialnymi można sterować za pośrednictwem dużego, nawet ośmiocalowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej, przyciskami na kierownicy lub przez polecenia głosowe. Aby ograniczyć rozpraszanie uwagi kierowcy, najważniejsze informacje mogą być dodatkowo wyświetlane bezpośrednio przed jego oczami, na kolorowym ekranie, znajdującym się w zestawie wskaźników, między prędkościomierzem a obrotomierzem.
Opel poinformował, że już przyjmuje zamówienia na nową Astrę. Samochód będzie kosztować w podstawowej wersji 59,9 tys. zł. Masowa produkcja w Gliwicach rozpocznie się pod koniec września.
Światowa premiera nowej Astry będzie miała miejsce na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (IAA) we Frankfurcie.
wnp.pl, PAP