Nowy silnik – sposób na problem z emisją spalin

Afera z silnikami Diesla Volkswagena mocno nadszarpnęła wizerunek marki. Sposobem na poprawienie opinii producenta w oczach klientów ma być gama nowych silników o pojemności 1,5 litra.

Volkswagen zamierza zastąpić w gamie 1,4-litrowe oraz 1,6 litrowe silniki nowymi jednostkami TSI oraz TDI o pojemności 1,5 litra. Mają one sprostać restrykcyjnym wymaganiom dotyczącym emisji spalin w Europie.

Na razie Niemcy bardzo niechętnie wypowiadają się na temat nowych motorów. Wiemy tylko, że napędy trafią pod maski m.in. Volkswagena Golfa, Skody Octavii i Audi A3. Czemu akurat te modele? Według Volkswagena nowe silniki mimo zmienionej pojemności mają bardzo zbliżone wymiary, dlatego łatwiej je dopasować do tych pojazdów.

W pierwszej kolejności zadebiutuje jednostka benzynowa, która pojawi się jeszcze w tym roku. Wysokoprężny motor pojawi się ok. rok później.

Onet.pl