Od 1996 roku, czyli od początku prac badawczo-rozwojowych nad elektrycznymi rozwiązaniami transportowymi, działania Mitsubishi Motors Corporation wynikały z przekonania, że pojazdy z napędem elektrycznym powinny z czasem stanowić trzon oferty, co dziś potwierdzają ogólnoświatowe obawy związane ze zjawiskiem globalnego ocieplenia.
Wprowadzając model i-MiEV (2009) oraz narzucając ambitne plany zakładające, iż w 2020 r. 20% oferty modelowej firmy stanowić będą pojazdy elektryczne, Mitsubishi poczyniło ważne kroki w celu urzeczywistnienia swojej wizji. Dowodem na to jest nowy Outlander PHEV z napędem hybrydowym i architekturą Dual Design.
Patrząc w przyszłość, firma Mitsubishi Motors opracowuje pełną gamę pojazdów z napędem elektrycznym – modele wyłącznie z napędem elektrycznym (EV), elektryczne pojazdy hybrydowe (HEV) oraz elektryczne pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV). Zwiastunem tej gamy są dwa debiutujące samochody koncepcyjne, które podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2013 roku towarzyszyć będą hybrydowemu Mitsubishi Outlander PHEV.
Mitsubishi Concept GR-HEV: nowa klasa – The Sport Utility Hybrid Truck – sportowo-użytkowy pickup z napędem hybrydowym.
Aby pojazdy z napędem hybrydowym miały istotny wpływ na poprawę stanu środowiska naturalnego, muszą przyciągnąć szerokie grono nabywców. W tym celu Mitsubishi uznaje, że należy zaoferować pełną gamę modelową, od małych miejskich pojazdów po wielkie samochody klasy SUV. A każdy z modeli powinien wykorzystywać dedykowaną mu technologię napędową (EV, HEV lub PHEV).
MMC przekonuje, że jedyne logiczne posunięcie to przystosowanie elektrycznego układu napędowego do jeszcze większego, bardziej wytrzymałego i sportowego pojazdu, który ma posiadać walory rekreacyjno-praktyczne zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się… To przekonanie stanowi bezpośrednią przyczynę powstania koncepcyjnego pojazdu Mitsubishi Concept GR-HEV (Grand Runner-HEV). Po raz pierwszy w historii firmy Mitsubishi Motors napęd hybrydowy HEV zastosowano w pickupie o ładowności 1 tony.
Samochód został wyposażony w wysokoprężną jednostkę Clean Diesel oraz silniki elektryczne. Prostszy i tańszy od EV oraz PHEV, układ napędowy HEV to rozwiązanie, które ma sprawdzić się w codziennej eksploatacji pickupów.
Pickup sportowo-użytkowy z napędem na wszystkie koła i hybrydowym, elektrycznym układem napędowym HEV został opracowany z myślą o ograniczeniu emisji CO2 poniżej 149 g/km.
Mitsubishi Concept CA-MiEV – podmiejski samochód elektryczny
Po analizie wyników trzyletnich badań zadowolenia użytkowników modelu i-MiEV (2009) oraz za sprawą rozwoju technologii akumulatorów i elektrycznych układów napędowych, firma MMC rozważa wyprowadzenie pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną z miast, w czym pomóc miałby kompaktowy pojazd elektryczny nowej generacji.
Jako wizytówka nowych technologii, które firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości, koncepcyjne Mitsubishi Concept CA-MiEV ma wykorzystywać elektryczne układy napędowe nowej generacji oraz pojemniejsze akumulatory.
Ponadto pojazd ma się wyróżniać niską masą własną oraz ponadprzeciętnymi właściwościami aerodynamicznymi. Dzięki 300 km zasięgowi samochód z powodzeniem ma sprawdzić się w codziennym użytkowaniu poza miastem. Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, funkcje aktywowane przy pomocy smartfona itd.
źródło: MMC
AUTOR: WNP.PL (AG)