Jedną z ciekawszych informacji w branży motoryzacyjnej ostatnich dni są doniesienia o planach Grupy Volkswagen, która rozważa wprowadzenie na rynek nowej marki samochodów z segmentu low-cost.
Według doniesień różnych mediów, byłaby to oferta szykowana przede wszystkim z myślą o rynkach z tzw. grupy BRIC (Brazylia, Rosja, Indie oraz Chiny), jednak po uwagę brana jest też możliwość ewentualnego rozpoczęcia sprzedaży w Europie, gdzie jednym z głównym konkurentów byłaby rumuńska Dacia, przeżywająca dynamiczny rozwój pod skrzydłami Grupy Renault.
Na razie mówi się wstępnie o planach przygotowania trzech modeli w ramach nowej gamy (sedan, kombi oraz van lub SUV wzorowany dla Dacii Duster), z wykorzystaniem sprawdzonych, ale nieco starszych już konstrukcji podwozia (platforma PQ25 lub PQ35) oraz jednostek napędowych.
Dobrze poinformowane źródła podkreślają jednak, że Volkswagen nie podjął dotychczas ostatecznej decyzji co realizacji nowego projektu nisko-budżetowego, nie wiadomo też jeszcze, jak mogłaby nazywać się nowa marka.
IBRM Samar, Autor Rafał Żaglewski