W ubiegłym tygodniu Nissan zaprezentował koncepcyjny crossover IMQ z układem E-Power, oraz ogłosił plan wprowadzenia technologii tego układu w Europie.
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Roel de Vries, wiceprezes firmy Nissan, ogłosił, że technologia E-Power zadebiutuje na rynku europejskim do 2022 roku.
Układ E-Power cieszy się dużą popularnością wśród konsumentów w Japonii, gdzie przyczynił się do uzyskania przez Nissana Note statusu najlepiej sprzedającego się samochodu. Łącząc stuprocentowy napęd elektryczny z silnikiem benzynowym, który ładuje akumulator, pojazdy z technologią E-Power zapewniają użytkownikom natychmiastowe, płynne przyspieszenie i oszczędność paliwa.
Wprowadzenie tej technologii do Europy ma ugruntować wiodącą rolę marki Nissan w segmencie pojazdów zelektryfikowanych w tym regionie, gdzie Nissan LEAF już teraz jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym.
Wykorzystując sukces modelu LEAF, układ E-Power zostanie wprowadzony wraz z szeregiem nowych technologii do najpopularniejszych modeli Nissana w Europie w ciągu najbliższych trzech lat. Do 2022 roku sprzedaż zelektryfikowanych modeli Nissana ma wzrosnąć pięciokrotnie, a do końca owego roku podwoić średnią rynkową. Nissan jest światowym liderem w dziedzinie pojazdów elektrycznych produkowanych na masową skalę, a w pełni zelektryfikowana Europa już teraz jest w zasięgu naszego wzroku. Wraz z pojawieniem się technologii E-Power na europejskich drogach w ciągu najbliższych dwóch lat, korzyści płynące z realizacji idei inteligentnej mobilności Nissana będą dostępne dla większej liczby klientów, co przyczyni się do budowania lepszego świata. Roel de Vries wiceprezes ds. korporacyjnych Nissan Motor Company
Model IMQ, zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie, to mnóstwo zaawansowanych technologii zamkniętych w ciekawej stylistycznie formie. Ponadto pojazd jest wyposażony układ E-Power z napędem na cztery koła.
Układ E-Power składa się z silnika benzynowego z generatorem mocy, przemiennika, akumulatora i silnika elektrycznego. Wykorzystywany wyłącznie do ładowania akumulatora o wysokiej mocy silnik benzynowy pracuje zawsze z optymalną prędkością. Dzięki temu zapewnia oszczędność paliwa i niski poziom emisji w porównaniu z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.
Technologia E-Power jest obecnie dostępna w modelach Note i Serena w Japonii. Ponad 70% sprzedawanych egzemplarzy modelu Note i prawie połowa egzemplarzy modelu Serena w tym kraju to wersje z układem E-Power.
Wiodącą pozycję Nissana w segmencie pojazdów zelektryfikowanych podkreśla przekazana informacja o tym, że w 100% elektryczny Nissan LEAF osiągnął całkowitą globalną sprzedaż na poziomie 400 000 egzemplarzy. Od 6 marca konsumenci będą mogli składać zamówienia na model Nissan LEAF e+ z nowym akumulatorem o większej pojemności, za pośrednictwem europejskich stron internetowych Nissana.
Ponad 3000 klientów zamówiło już model LEAF z 62-kilowatowym akumulatorem w ciągu zaledwie miesiąca od jego światowej premiery.
Ciekawa propozycja została niedawno przedstawiona przez Nissan Energy. Jeszcze w tym roku na rynek wejdzie Nissan Energy ROAM – odporny na warunki atmosferyczne przenośny moduł zasilający. Moduł ROAM wykorzystuje ogniwa ze zużytych akumulatorów z modelu LEAF, dostarczając 700 Wh pojemności i 1 kW mocy.
Źródło: www.motofaktor.pl