„Nikt nie podchodzi do elektromobilności tak kompleksowo, jak my”

→ W ubiegłym tygodniu w Volkswagen Home odbyła się
dyskusja z udziałem ekspertów na temat elektromobilności
→ W gronie ekspertów znaleźli się Anna Skarbek-Żabkin –
współzałożycielka Forum Elektromobilności, Maciej Mazur –
dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych i
Łukasz Zadworny – dyrektor marki Volkswagen w Polsce

„Ze 100 procent energii, która jest zawarta w paliwie do kół samochodu z
silnikiem spalinowym trafia tylko 20 procent. 70 procent jest tracona w
samym silniku. To wystarczający powód, aby szukać nowych, bardziej
wydajnych i – przede wszystkim – bezemisyjnych układów napędowych.
Na chwilę obecną najlepszym rozwiązaniem są pojazdy z napędem
elektrycznym” – mówi Anna Skarbek-Żabkin, współzałożycielka Forum
Elektromobilności. „Użytkowanie samochodu elektrycznego jest tańsze,
oferuje większy komfort – nie tylko akustyczny – i niesamowitą
dynamikę” – dodaje Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen.

„Jako marka wprowadzimy ponad 20 nowych elektrycznych modeli
aut do 2025 roku, zaś cała Grupa Volkswagena planuje około 70
modeli” – mówi Łukasz Zadworny. I dodaje – „Żaden inny producent
równie jednoznacznie i w kompleksowy sposób nie związał swojej przyszłości z samochodami elektrycznymi. Nie poprzestajemy
jednak na oferowaniu świetnych aut, z czego jesteśmy znani od lat,
ale czynimy też olbrzymie inwestycje w infrastrukturę”.

Podczas dyskusji w Volkswagen Home dyrektor marki Volkswagen w Polsce
odniósł się do ceny elektrycznego ID.3. Wyposażony w akumulator o
najmniejszej pojemności, zapewniający zasięg 330 km, ID.3 będzie
kosztować około 130 tys. złotych. „Biorąc pod uwagę dane statystyczne, z
których wynika, że średni dzienny przebieg samochodu wynosi 30 km,
zasięg ID.3 już w podstawowej wersji pozwala na ładowanie akumulatora co kilka dni. Ponieważ według statystyk aż 80% ładowań samochodów
elektrycznych w USA, Chinach i Europie odbywa się w domu, naszym
klientom zaproponujemy Wallbox w bardzo atrakcyjnej cenie” – mówi
Łukasz Zadworny.

Dyrektor marki Volkswagen w Polsce podkreślił również, że „nie tylko z
uwagi na cenę i zasięg, ale również na proces produkcji, ID.3 to prawdziwy
„game changer”. Volkswagen zadbał o to, aby produkcja ID.3 – wliczając w
to produkcję podzespołów przez firmy zewnętrzne – nie wpływała
negatywnie na ogólny bilans emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Pod
tym względem Volkswagen jest pionierem w branży. Emisję, której nie da
się uniknąć, marka równoważy poprzez angażowanie się w projekty mające na celu ochronę klimatu, jak np. inwestycje w ochronę środowiska czy zalesianie nowych obszarów”.

„Prowadzimy dużo projektów edukacyjnych. Uświadamianie społeczeństwa
o wadze i roli elektromobilności jest niezwykle istotne. W interesie nas
wszystkich jest to, by rynek samochodów zeroemisyjnych się rozwijał” –
mówił Maciej Mazur, dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Obszerny zapis video panelu dyskusyjnego „Porozmawiajmy o
elektromobilności” można znaleźć tutaj: https://youtu.be/-Xd9NhtyRbU
O