Najbezpieczniejszy maluch według NCAP

Który z modeli poddanych w ubiegłym roku testom według wymogów Euro NCAP uzyskał najwyższe noty tej europejskiej organizacji w segmencie samochodów małych?

To nowa Honda Jazz trzeciej generacji, której Euro NCAP przyznało tytuł „Best in Class 2015” w segmencie małych samochodów osobowych (Supermini). Wcześniej „japończyk” uzyskał w badaniach zderzeniowych maksymalny wynik na poziomie pięciu gwiazdek.

Corocznie Euro NCAP publikuje listę modeli, które w swoich segmentach uzyskują najlepsze wyniki za bezpieczeństwo. Aby mieć szansę sięgnąć po tytuł, samochody muszą być poddane ocenie wyrażonej jako suma ważona wyników w każdej z czterech głównych kategorii testowych: ochrona dorosłego pasażera; ochrona przewożonego dziecka; ochrona pieszego w przypadku potrącenia; systemy wspierające kierowcę.

Wszystkie wersje modelu Jazz są seryjnie wyposażone w system Honda City-Brake Active (CTBA). Średnie i wyższe wersje wyposażeniowe mają na pokładzie pakiet systemów wspomagających kierowcę (ADAS) oraz kompletny zestaw rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego. W tym: system ostrzegania przed kolizją (FCW), rozpoznawanie znaków drogowych (TSR), „inteligentny” ogranicznik prędkości (ISL), system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDW) i technologię automatycznych świateł drogowych (HSS).

Ponadto, szkielet strukturalny Jazza zbudowano zgodnie z zasadą zaawansowanej kompatybilności pojazdów – ACE. Dzięki tej konstrukcji energia ewentualnej kolizji ma być równomiernie rozpraszana na elementy kabiny pasażerskiej, co zarazem pomaga zmniejszyć skalę uszkodzeń w innych samochodach biorących udział w zderzeniu.

IBRM Samar