– Niemiecka Rada Wzornictwa uhonorowała koncepcję komunikowania rozwiązań cyfrowych – Wirtualne eksponaty bazują na rzeczywistych danych projektowych – Oficjalna ceremonia wręczenia nagrody odbędzie się na początku października podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu |
Ingolstadt, 24 września 2018 r. Cztery pierścienie odnoszą sukces w konkursie Automotive Brand Contest. Niemiecka Rada Wzornictwa uhonorowała Dział Komunikacji Produktowej Audi za wysokiej jakości, innowacyjne wizualizacje procesów technicznych i kompleksowych technologii. Koncern z Ingolstadt, za narzędzie komunikacyjne nazwane „Wirtualne Eksponaty”, otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii „Digital” renomowanego konkursu wzorniczego i stylistycznego. |
„Audi aspiruje do wdrożenia swej ‘Przewagi dzięki Technice’ również na polu działań komunikacyjnych” – mówi Udo Rügheimer, szef komunikacji linii modelowych, innowacji i techniki w Audi. „Postęp cyfryzacji otwiera nam zupełnie nowe możliwości pokazywania rozwiązań technicznych w tak naturalny sposób, jak to tylko możliwe.” Dział Komunikacji Produktowej Audi bardzo długo do demonstrowania konkretnych rozwiązań używał tradycyjnych eksponatów. Ich digitalizacja jest logiczną konsekwencją ciągle rozbudowywanej cyfryzacji zarówno w samochodzie, jak i w jego otoczeniu. Pracownicy działu stworzyli wirtualne eksponaty bazując na danych projektowych zapisanych w metodologii CAD, które otrzymują z Działu Rozwoju Technicznego. Wypełniające całe pomieszczenie holograficzne animacje, w sposób efektywny dydaktycznie, a jednocześnie bardzo przystępny, przedstawiają szczegóły techniczne i ich funkcjonalność. Departament Prasowy Audi dla potrzeb takiej „mieszanej rzeczywistości” używa aktualnie wirtualnych okularów HoloLens firmy Microsoft. Nowe możliwości są wykorzystywane przez markę przede wszystkim podczas imprez dla mediów, by w ten sposób w pełni móc zademonstrować „Przewagę dzięki Technice” w dialogu z gośćmi. Wirtualne eksponaty ułatwiają również prezentowanie rozwiązań logistycznych, są elastyczne w użyciu i łatwe do aktualizacji. W oparciu o rzeczywiste dane projektowe, wirtualne eksponaty przedstawiają pewne funkcjonalności i pojedyncze systemy nie tylko w postaci bardzo realnych animacji, ale dają również obserwatorowi możliwość dokładnego spojrzenia w głąb takiego technicznego rozwiązania. Pomaga to osobie oglądającej zwizualizować sobie np. interakcję zachodzącą pomiędzy sterownikami ładowania, a zarządzaniem temperaturą w Audi e-tron, czy też zrozumieć potencjał systemu mild-hybrid w Audi A6. Taka innowacyjna koncepcja komunikowania rozwiązań technicznych zachwyciła jurorów konkursu Automotive Brand Contest. Dział Komunikacji Audi otrzymał za nią pierwszą nagrodę w kategorii „Digital”. Niemiecka Rada Wzornictwa honoruje w ten sposób wybitne projekty produkcyjne i komunikacyjne i podkreśla fundamentalne znaczenie marek i stylistyki marek w branży motoryzacyjnej. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 2 października 2018 r. na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu. |