Kolejne dane statystyczne potwierdzają, że motoryzacja okazuje się jedną z najbardziej poszkodowanych branż na skutek światowej pandemii Covid-19.
Straty produkcji w samej tylko Europie (od początku roku) szacuje się na prawie 2,5 mln samochodów, zaś spadek sprzedaży nowych aut na czołowych rynkach europejskich sięga nawet 95%.
W miniony czwartek Komisja Europejska spotkała się z szefami wiodących firm automotive, żeby uzgodnić zakres planu pomocy dla całego sektora. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) określiło rozmowy m. in. z komisarzem Fransem Timmermansem jako konstruktywne. Tymczasem na pomoc państwa czekają polskie firmy motoryzacyjne, ale na razie szczegóły planów ewentualnej pomocy utknęły na etapie Ministerstwa Rozwoju. Czekają na nie setki firm i setki tysięcy pracowników w całej Polsce. Po okresie wznowienia produkcji jedną z największych przeszkód dla branży będzie z pewnością dużo mniejszy popyt na nowe pojazdy.