Pierwszy kwartał roku 2015, koncern Audi AG zamknął wzrostem globalnej sprzedaży o 6,1% licząc rok do roku, osiągając wynik 438 229 wydanych aut. Od stycznia do marca 2015, producent z Ingolstadt osiągnął przychód ze sprzedaży w wysokości 14,651 mld euro oraz zysk operacyjny w wysokości 1,422 mld euro. Rentowność operacyjna wyniosła 9,7%.
Przy okazji publikacji kwartalnego sprawozdania finansowego, członek zarządu Audi AG ds. Finansów i Organizacji Axel Strotbek mówił: – Pomimo utrzymującego się wysokiego poziomu nakładów na inwestycje, konsekwentnie realizujemy nasze cele związane z wypracowaniem wysokich zysków przedsiębiorstwa. Operacyjna rentowność na poziomie 9,7% (2014: 10,1%) po trzech miesiącach roku, potwierdza słuszność założeń rozwoju koncernu Audi, zwiększania nakładów na nowe produkty i rozwiązania techniczne oraz na rozbudowę sieci zakładów produkcyjnych na świecie.
Do roku 2019, Audi AG chce zainwestować 24 mld euro w rozwój. Główna część tego największego w historii firmy programu inwestycyjnego przypadnie na techniczne innowacje i wdrażanie nowych modeli. Koncern będzie również poszerzał globalne struktury produkcyjne. Podobnie jak miało to miejsce w latach ubiegłych, wszystkie inwestycje w nieruchomości, zakłady produkcyjne i park maszynowy, finansowane będą z bieżącego cash flow z działalności operacyjnej.
W I kwartale 2015 r., koncern Audi AG osiągnął zysk brutto w wysokości 1,497 mld euro (2014: 1,398 mld), a rentowność ze sprzedaży brutto sięgnęła 10,2% (2014: 10,8%).
Do roku 2020, Audi chce poszerzyć paletę modelową do 60 pozycji. Od końca marca, producent z Ingolstadt sprzedaje nowe Audi TT Roadster. Następne modele, które wkrótce trafią do dealerów, to: nowe RS 3 Sportback, nowe Audi R8 i nowe Audi Q7, zapowiadające następny etap ofensywy modelowej marki.
Przedsiębiorstwo ma zamiar kontynuować systematyczny wzrost przez wszystkie miesiące roku i dostarczyć na rynek więcej aut marki Audi niż w roku 2014. Jednym z wyzwań stojących przed firmą jest ciągła niepewność gospodarcza oraz wahania kursów kluczowych walut. Jednocześnie rosnąć mają nakłady finansowe na nowe moce produkcyjne, nowe rozwiązania techniczne i modele. Niepokojącymi czynnikami mogą być: odczuwalna intensywność działań konkurencji na kluczowych rynkach oraz zmiany technologiczne w przemyśle motoryzacyjnym dotyczące alternatywnych koncepcji napędu oraz przestrzegania bardzo rygorystycznych na całym świecie limitów emisji dwutlenku węgla.
Jak przewiduje zarząd Grupy, wraz ze wzrostem sprzedaży, w zależności od bieżących warunków ekonomicznych, przychody Audi powinny nieznacznie wzrosnąć. Spółka przewiduje również utrzymanie się rentowności operacyjnej w strategicznym przedziale 8-10%.
źródło: Audi
AUTOR: WNP.PL (AG)