Od stycznia do lipca br. Mercedes-AMG sprzedał w Polsce 194 sportowe samochody – blisko czterokrotnie więcej (+372%) niż w porównywalnym okresie ub.roku. Największy udział mają kompaktowe modele A 45 AMG i CLA 45 AMG, ale dobrze „schodzą” również najmocniejsze odmiany klas G oraz S. Rośnie też sprzedaż „cywilnych” Mercedesów z pakietami AMG.
Największym wzięciem cieszy się model CLA 45 AMG z 360 KM, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2.0 i napędem na obie osie 4MATIC. Od początku roku klienci nabyli 62 takie auta. Podobną popularnością cieszy się A 45 AMG z takim samym motorem i układem 4MATIC.
Niedawno w salonach Mercedes-Benz pojawił się kolejny kompaktowy samochód sportowy z Affalterbach – GLA 45 AMG (2.0 turbo / 360 KM i napęd na cztery koła) – SUV ma rozpędzać się do 100 km/h w ciągu 4,8 s. Jego ceny w Polsce startują od ponad 215,5 tys. zł.
Polscy klienci chętnie wybierają również najmocniejsze wersje Klas G i S zwłaszcza odmiany 63 i 65 AMG. Równocześnie wzrasta popularność modeli Mercedes-Benz wyposażonych w pakiety AMG, obejmujące bardziej dynamiczną stylizację, sportowe wykończenie kabiny oraz zmiany w zestrojeniu zawieszenia. W tym roku do klientów trafiło już 1 080 takich samochodów – w pakiet AMG był więc uzbrojony co trzeci nowy Mercedes sprzedawany w Polsce.
źródło: Mercedes-AMG
wnp.pl (AG)