W Polsce zarejestrowano w lutym 438 nowych samochodów marki Audi (+33,54%). Po dwóch miesiącach wzrost w stosunku do roku ubiegłego wyniósł 40,1% (856 egzemplarzy).
To był najlepszy luty w historii Audi na rynku światowym. Pomimo zmian wprowadzonych w cieszącym się sporą popularnością A3 Sportback i krótszego miesiąca sprzedażowego w Chinach Audi AG po raz kolejny poprawiło wyniki w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
W lutym niemiecki koncern sprzedał łącznie prawie 110 000 aut na całym świecie, co przełożyło się 3,2-proc. wzrost. Co warte jest podkreślenia, wzrost sprzedaży w USA osiągnął wartość dwucyfrową (+27,5%). Dzięki temu globalna sprzedaż Audi wzrosła w ciągu pierwszych dwóch miesięcy roku o 9,4%, osiągając liczbę około 221 800 egzemplarzy i zwiększyła się na wszystkich dużych rynkach koncernu: w Azji, Ameryce Północnej oraz w Europie.
Odświeżenie modelu najlepiej sprzedającej się serii marki z czterema ringami miało wpływ na jego lutowe wyniki na wielu ważnych rynkach: tylko w Europie około 2/3 wszystkich kupujących Audi A3 wybrało wersję pięciodrzwiową. Dzięki temu A3 Sportback stało się najczęściej kupowanym pięciodrzwiowym samochodem Audi na Starym Kontynencie.
Pomimo generacyjnej zmiany w rodzinie A3 koncernowi z Ingolstadt udało się osiągnąć na trudnym rynku europejskim taki sam wynik jak w porównywalnym miesiącu roku ubiegłego: +0,1%. Biorąc pod uwagę wszystkie dostępne modele, Audi sprzedało w naszej części świata 54 900 egzemplarzy w lutym. Sprawił to przede wszystkim ciągle rosnący popyt na Audi A4 Avant oraz Q5. Ponadto na całym świecie wyraźnie wzrosła sprzedaż A1 i Q3. Tego ostatniego modelu sprzedano łącznie 8 300 egzemplarzy; to o 41,6% więcej w stosunku do analogicznego miesiąca roku poprzedzającego.
W porównaniu do lutego 2012 Audi odnotowało wysokie wskaźniki wzrostu w krajach skandynawskich, np. w Szwecji o 18,2% (1 484 sztuk) i Danii o 28,7% (655 sztuk). Sprzedaż Audi znacznie zwiększyła się też w Szwajcarii (+13,2%; 1 641 egzemplarzy) i w Rosji (+20,2%; 2 800 sztuk).
Również w Hiszpanii Audi zamknęło luty z lepszym wynikiem niż rok temu (+3,3%; 4 082 samochody). We Francji sprzedano w ubiegłym miesiącu 5 368 egzemplarzy, co oznacza sprzedaż mniejszą o 5,1% w stosunku do lutego 2012, a we Włoszech sprzedano 3 622 auta marki Audi (-9,5%). Nawet w obliczu trudnej sytuacji rynkowej w obu krajach Audi potwierdziło tu swoją czołową pozycję w segmencie premium.
Na swoich największych rynkach europejskich, czyli w Niemczech (+0,2%; 19 804 aut) i w Wielkiej Brytanii (+7,3%; 4 451 egzemplarzy), Audi AG sprzedało w lutym 2013 więcej pojazdów niż w analogicznym, równie dobrym miesiącu roku ubiegłego.
Od stycznia do lutego sprzedaż w Niemczech wzrosła o 4,8%, a na Wyspach Brytyjskich o 12,7%.
Łącznie sprzedaż w Europie wzrosła na przestrzeni dwóch pierwszych miesięcy tego roku o około 4%.
W Chinach pod koniec lutego wypadły obchody chińskiego Nowego Roku. Ponieważ w ubiegłym roku dni świąteczne przypadły na styczeń, to i tak krótki sprzedażowo luty był w tym roku jeszcze krótszy.
Pomimo tego Audi przekroczyło w Państwie Środka próg 30 000 sprzedanych aut, oddając w ręce klientów 30 268 egzemplarzy i w porównaniu do lutego 2012 roku zanotowało spadek jedynie o 3,5%.
Łącznie, od początku bieżącego roku koncern sprzedał w Chinach 67 946 samochodów, co daje wzrost o 16% w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedzającego.
Źródła, Audi
IBRM Samar