Inżynierowie wyspecjalizowani w sztucznej inteligencji z ośrodka LG Electronics Silicon Valley Lab, wspólnie z ekspertami ds. uczenia maszynowego z firmy Unity Technologies pracują nad oprogramowaniem symulacyjnym, które umożliwi szybsze trenowanie systemów jazdy autonomicznej w celu zwiększenia bezpieczeństwa.
Testy niemal w realnych warunkach
Nowa usługa firmy Unity pod nazwą Simulation umożliwia uruchamianie wielu instancji na dużą skalę, co ułatwia trenowanie, testowanie i weryfikowanie nowych produktów i usług w środowisku 3D o dużej wierności. Jak twierdzi Danny Lange, wiceprezes Unity Technologies ds. sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, szczególne znaczenie mają aplikacje zorientowane na widzenie komputerowe, przeznaczone dla branży samochodowej.
– Współpraca ta jest od początku oparta na obopólnych korzyściach. Firma Unity ma zaufanie do rozwiązania LGSVL Simulator, które znakomicie wpisuje się w jej wizję technologii do programowania bezpiecznych i niezawodnych pojazdów autonomicznych. Zamierzamy wspólnie z Unity zbadać nowe możliwości wprowadzenia naszych technologii na rynek samochodowy – mówi Seonman Kim, wiceprezes ds. inżynieryjnych w ośrodku LG Advanced Platform Lab w Dolinie Krzemowej
Błyskawiczne testowania pojazdów autonomicznych
Jak podkreślają firmy w komunikacie, ich współpraca w zakresie zaawansowanych systemów symulacyjnych może przynieść ogromne korzyści branży samochodowej, której przyszłością są pojazdy autonomiczne. Programiści takich pojazdów, którzy korzystają z rozwiązania LGSVL Simulator na platformie Unity Simulation, będą mogli znacznie szybciej testować swoje systemy, uruchamiając równocześnie wiele scenariuszy. Dzięki najnowszym osiągnięciom firmy Unity rozwiązanie LGSVL Simulator może tworzyć cyfrowe repliki środowisk rzeczywistych z precyzyjnymi modelami czujników, które umożliwią trenowanie pojazdów autonomicznych w wielu scenariuszach.
Trenowanie i weryfikowanie pojazdu autonomicznego w środowisku wirtualnym może znacznie zmniejszyć ryzyko zarówno dla samochodu, jak i jego otoczenia oraz umożliwia producentom przeprowadzanie testów warunków skrajnych przed wprowadzeniem samochodu na drogi. Rozwiązanie LGSVL Simulator łączy technologie opracowane przez LG z rozwiązaniami Data-Oriented Tech Stack i High-Definition Render Pipeline firmy Unity. Umożliwia testowanie i trenowanie w celu zwiększenia bezpieczeństwa funkcjonowania pojazdów autonomicznych.
Źródło: www.evertiq.pl