Lexus, luksusowa marka koncernu Toyota, po raz piąty z rzędu zdobyła pierwsze miejsce w rankingu podsumowującym badania niezawodności przeprowadzone przez firmę J.D. Power.
Modele sprzedawane w USA przez Toyota Motor Sales zdobyły w swych segmentach sześć nagród i zajęły cztery miejsca w pierwszej dziesiątce najlepszych aut, zaś marka Toyota uplasowała się na czwartej pozycji ogólnego zestawienia oraz na pierwszym miejscu wśród marek popularnych.
Oprócz najlepszego wyniku w klasyfikacji ogólnej, Lexus uzyskał trzy wyróżnienia w odrębnych kategoriach. Lexus ES został uznany za najbardziej niezawodny model klasy premium z najniższą średnią liczbą problemów na 100 pojazdów – 95 (PP100, problems per 100 vehicles) i uzyskał najwyższą pozycję w segmencie Compact Premium. Lexus GS zwyciężył w segmencie Midsize Premium, zaś Lexus GX – w segmencie Midsize Premium SUV, tuż przed Lexusem RX.
Marka Toyota zajęła w zestawieniu ogólnym czwarte miejsce oraz najwyższą pozycję wśród marek popularnych, ze wskaźnikiem PP100 równym 113, uzyskując przy tym w odrębnych kategoriach trzy wyróżnienia. Toyota Prius v zdeklasowała konkurencję w segmencie Compact Multi-Purpose Vehicle, popularna w USA Toyota Sienna zwyciężyła wśród minivanów, a Toyota Tundra zajęła pierwsze miejsce wśród dużych pickupów.
Jak podkreśla w raporcie VDS firma J.D. Power, niezawodność w dłuższym okresie eksploatacji stanowi ważny czynnik wyboru przy zakupie samochodu, wpływając na przywiązanie klienta do marki, a także na wartość pojazdu przy odsprzedaży.
Wyniki badania VDS to kolejne potwierdzenie jakości samochodów i uznania rynku dla marek Lexus i Toyota. Z najnowszych sukcesów japońskiego koncernu na tym polu można wymienić nagrody dla pojazdów o najwyższej wartości odsprzedaży (Best Resale Value Awards 2016) przyznane przez Kelley Blue Book dla 11 modeli marek Toyota i Lexus (dla Lexusa po raz piąty z rzędu), a także nagrody Kelley Blue Book dla modeli Toyota Corolla, Camry, Prius c i Highlander Hybrid oraz Lexus RX i LS jako pojazdów o najniższym pięcioletnim koszcie posiadania w swoich segmentach.