W jubileuszowym 2023 roku Automobili Lamborghini ustanowiło rekord, który na zawsze zapisze się w historii firmy: producent dostarczył ponad 10 000 supersamochodów w ciągu dwunastu miesięcy. To wzrost o +10% w porównaniu z rokiem 2022. Wynik ten jest potwierdzeniem tendencji wzrostowej z ostatnich kilku lat.
Rok 2023 był dla marki Lamborghini nie tylko rokiem jubileuszu. Wśród najważniejszych wydarzeń z perspektywy włoskiego producenta należy wyróżnić także rzeczywistą premierę modelu Lamborghini Revuelto, pierwszego hybrydowego supersamochodu z napędem V12 HPEV, którego zamówienia obejmują już produkcję aż do końca 2026 roku. Marka zaprezentowała też koncepcyjny samochód elektryczny Lamborghini Lanzador oraz Lamborghini SC63, model wyścigowy kategorii LMDh, który od 2024 roku będzie startował w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA oraz amerykańskiej serii IMSA.
Olbrzymim osiągnięciem marki jest ustanowienie nowego rekordu: producent w 2023 roku dostarczył do klientów 10 112 egzemplarzy samochodów, po raz pierwszy w swojej 60-letniej historii przekraczając liczbę 10 000. To wzrost o +10% w porównaniu do roku 2022.
– Dostarczenie ponad 10 000 samochodów w ciągu jednego roku to zarówno dla mnie jak i całego zespołu Lamborghini ogromny powód do dumy. Ten sukces nie byłby możliwy bez zaangażowania naszych pracowników oraz skutecznej współpracy. Nie zatrzymujemy się i podejmujemy kolejne ekscytujące wyzwania, które czekają na nas w 2024 roku – mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Urus pozostaje niekwestionowanym liderem
Najlepsze wyniki osiągnięto w makroregionie EMEA, gdzie do klientów dostarczono 3 987 samochodów, notując tym samym wzrost o 14% w porównaniu do 2022 roku. Na drugim miejscu plasuje się Ameryka z wzrostem o 9% (3465 samochodów), a na trzecim APAC ze wzrostem o 4% (2 660 samochodów).
Najważniejszym rynkiem dla włoskiego producenta pozostają Stany Zjednoczone, w których dostarczono łącznie 3 000 samochodów. Na kolejnych pozycjach plasują się: Niemcy (961), Chiny (845), Wielka Brytania (801), Japonia (660), Bliski Wschód (496), Korea Południowa (434), Włochy (409), Kanada (357), Australia (263), Francja i Monako (255), Szwajcaria (211), Tajwan (131) i Indie (103).
Najlepiej sprzedającym się modelem pozostaje luksusowy SUV Urus. Samochód ten wybrało 6 087 klientów na całym świecie. Drugie miejsce zajmuje Huracán z wynikiem 3 962 samochodów. Ponadto w 2023 roku marka dostarczyła łącznie 63 samochody wyposażone w kultowy silnik V12, w tym ostatnie 12 egzemplarze modelu Aventador i 51 samochodów Few-Offs.
– To wybitne osiągnięcie to wyraźny znak rosnącej percepcji naszej marki na całym świecie i potwierdzenie, że przyjęta przez nas strategia odnosi sukces. Nie byłby on możliwy bez nieocenionego wkładu naszej sieci dealerskiej, działającej na 54 różnych rynkach. Naszym celem na 2024 rok jest potwierdzenie trendu wzrostowego w trzech makroregionach – powiedział Federico Foschini, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży marki Lamborghini.
Źródło: WALK