„Otwarty, ambitny i pewny siebie, sam decydujący o własnym losie, żyjący pełnią życia”. To tylko kilka określeń opisujących typowego użytkownika BMW według badania przeprowadzonego na zlecenie BMW Group Polska. Sprawdzamy, kim jest nabywca BMW?
Badanie pokazuje klienta BMW jako otwartego na świat indywidualistę, nie bojącego się nowych wyzwań i zadowolonego z każdego aspektu swojego życia. Przedstawiciele badanej grupy żyją w „trzech równoległych światach”. Te światy to sfera zawodowa – świat sukcesu, rodzina – ostoja bezpieczeństwa oraz świat własnych pasji, który jest odskocznią od codziennej rutyny. Wszystkie obszary funkcjonują w pełnej harmonii, a klienci BMW nie wyobrażają sobie życia bez choćby jednego z nich.
Jeśli chodzi o sferę zawodową, klienci BMW postrzegają karierę jako naturalny element życia. Mają także silne przeświadczenie, że sukces zawodowy zawdzięczają wyłącznie sobie. Pieniądze są dla nich jedynie środkiem do celu, a nie celem samym w sobie. Stosunek do sukcesu finansowego jest widoczny w ich decyzjach zakupowych: zamiast marek modnych i popularnych klienci BMW wybierają te, które są wyjątkowe, nietypowe, niedostępne dla każdego, pozwalające na zaspokojenie indywidualnych preferencji. W rezultacie potrzeba wyjątkowości i spersonalizowanego charakteru produktu jest znacznie ważniejsza, niż wizerunek na zewnątrz. Badani kupują rzeczy dla własnej przyjemności, dla podkreślenia własnej osobowości i stylu życia, a nie na pokaz. Jednocześnie preferują marki z historią i tradycją, które kierują się silnymi wartościami.
Respondenci są ludźmi zorientowanymi na działanie; wielozadaniowi. Sensem życia jest dla nich stawianie sobie nowych wyzwań oraz gromadzenie różnorodnych doświadczeń. Jednocześnie cechuje ich niezwykła odpowiedzialność za rodzinę, a szczególne znaczenie ma dla nich równowaga między życiem zawodowym i osobistym.
BMW jest postrzegane jako wyjątkowa marka, która niczego nie udaje i podąża swoją własną drogą. Badani wskazują także na wprowadzane przez nią innowacje. Tym samym w ich opinii BMW nie podąża za trendami, ale sama je tworzy. W opinii klientów BMW tym, co wyróżnia tę markę jest fakt, że dopasowuje się ona to oczekiwań kierowców, dostarcza niepowtarzalnej radości z jazdy oraz podkreśla indywidualny charakter swojego właściciela. Samochody BMW zmieniają codzienną jazdę z domu do pracy w niezwykłą podróż oraz dają swoim właścicielom chwilę wytchnienia od codziennych obowiązków i poczucie wolności.
Badanie oparte zostało na indywidualnych wywiadach pogłębionych, przeprowadzonych przez Dom Badawczy Maison w marcu tego roku z właścicielami samochodów BMW serii 5, serii 6, serii 7 oraz BMW X5 i X6.
Źródła, BMW
IBRM Samar