Największy producent aut w Europie zanotował w styczniu 17,4-procentowy wzrost liczby sprzedanych aut w skali roku. Niemieckiej firmie najmocniej pomógł dynamiczny wzrost sprzedaży w Azji, który wyniósł aż 43,7 proc.
W sumie w styczniu Volkswagen sprzedał 491,9 tys. aut, podczas gdy w analogicznym okresie rok temu było to 419,1 tys. aut. Opublikowane dane pokazują, że największy kryzys na rynku motoryzacyjnym w dalszym ciągu panuje w Europie. Sprzedaż VW na Starym Kontynencie w styczniu spadła o 6,8 proc. w skali roku. Warto jednak podkreślić, że sprzedaż spada tylko w Europie Zachodniej – w skali roku spadek wyniósł tu 12,3 proc. (W Niemczech – 3,9 proc.), z kolei w krajach Europy Środkowo-Wschodniej niemiecki koncern zanotował wzrost sprzedaży o 8,8 proc., sprzedając na początku roku 18,2 tys. samochodów.
Najmocniej na wzrost sprzedaży Volkswagena wpłynęły świetne dane z Azji – w styczniu Volkswagen sprzedał tam aż 251,1 tys. aut, co oznacza wzrost o 43,7 proc. w skali roku. Z tej liczby aż 235 tys. aut Volkswagen sprzedał w Chinach. Niemcy zanotowali też wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej – w styczniu sprzedali tam 43,8 tys. aut (wzrost o 10,6 proc. w skali roku).
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz