Konstruktywne dyskusje serwisów z ubezpieczycielami

5 grudnia w Warszawie odbyło się VIII Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych dedykowane serwisom mechanicznym i blacharsko-lakierniczym, dealerom samochodów, rzeczoznawcom, likwidatorom szkód, towarzystwom ubezpieczeniowym, firmom flotowym oraz firmom dostarczającym narzędzia, materiały i oprogramowanie dla serwisów.

W spotkaniu udział wzięło prawie 150 osób, których codzienna praca związana jest, bezpośrednio lub pośrednio z rozliczeniami szkód z tytułu OC lub AC.

Do najważniejszych zagadnień poruszanych podczas konferencji trzeba zaliczyć:

– praktykę likwidacji szkód komunikacyjnych, a orzecznictwo Sądu Najwyższego  przez pryzmat: zwrotu kosztów najmu pojazdu zastępczego, rodzaju i amortyzacji wartości części zamiennych potrzebnych do powypadkowej naprawy, utratę wartości handlowej pojazdu wskutek uczestnictwa w wypadku,

– koszty utrzymania warsztatu a obsługa klienta ze szkodą komunikacyjną.

Jednak największe emocje wzbudzały gorączkowe dyskusje między właścicielami serwisów blacharsko – lakierniczych oraz towarzystw ubezpieczeniowych. Główne zagadnienia to: wynajem, źródła pochodzenia oraz stawki za samochody zastępcze, roboczogodzina w serwisach niezależnych, części zamienne w szkodach OC i optymalizacja kosztów z OC i AC oraz zabezpieczenie przed nieuzasadnionymi roszczeniami ze strony klientów. W trakcie polemiki udało się również wyjaśnić a raczej naświetlić niektóre aspekty niejako organizacyjne związane z komunikacją na linii serwis – ubezpieczyciel. Ze strony firm ubezpieczeniowych, niełatwego z resztą zadania odpowiedzi na pytania zadawane z sali podjęli się: Kondrat Milewski z-ca Dyr. Likwidacji Szkód (Gothaer), Dariusz Nerkowski Dyrektor z firmy Allianz, Radosław Bedyński, Dyrektor ds. Likwidacji Szkód Komunikacyjnych i Majątkowych (PZU S.A.), Grzegorz Goluch, Prezes Zarządu PZU Pomoc SA oraz Dyrektor Biura Assistance PZU SA i PZU Życie SA.

Podczas Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych rozstrzygnięte zostały również dwa plebiscyty – „Złoty Zderzak” oraz AUTO SALON i AUTO SERWIS.

Konkurs Złoty Zderzak ma celu wyłonienie najbardziej przyjaznego Towarzystwa Ubezpieczeniowego pod względem likwidacji szkód komunikacyjnych z punktu widzenia warsztatów naprawczych.

Tegoroczna nagroda trafiła do firmy ALLIANZ (pierwsze miejsce). Z kolei II miejsce ex aequo zajęły firmy: PZU i STU ERGO HESTIA.

Plebiscyt AUTO SALON i AUTO SERWIS 2012 to konkurs na najlepszy architektonicznie obiekt motoryzacyjny (nagroda przyznawana jest za miniony rok kalendarzowy).

W tym roku I miejsce (ex eaquo!) przypadło firmom  EUROSERVICE z Warszawy oraz serwis blacharsko-lakierniczy SKODA KORCZYK z Bielska Białej. Natomiast II miejsce CAR-MASTER SP. Z O.O., KRAKÓW